• Anonym (Orolig)

tror min gubbe går på anabola, vad göra??

Min man är över 40 och har på senaste tio åren börjat träna ganska mycket . Det började efter att jag tjatat och skojat om hans gubbfetma och armar som var smala som sugrör, så pallrade han iväg sin potatiskropp till gymmet köpte kort och började träna.

Jättebra tänkte jag då, blir kul om han blir lite fastare i hullet och blir av med den där ölmagen. Men så fastnade han på gymmet, är där varenda dag i en till två timmar och lyfter vikter varje dag efter jobbet och på helgmorgnarna. magen är nästan borta men musklerna är FÖR stora nu. Armarna är som mina lår nacken ser ut som en tjur och han kan knappt ha på sig byxor för låren är så tjocka.

Han vägde runt 80kg innan och nu väger han 100kg!!! han äter som en häst, mer än våra tonårssöner som spelar fotboll. Dessutom äter han kosttillskott som heter whay-protein vilket han säger är lagligt. Dessutom har han helt slutat med alkohol annat än kanske på midsommar och jul/nyår. Äter ALDRIG kakor, bullar eller liknande bara dessa berg av mat. Ett helt kilo kött kan han äta om vi grillar!!

Han verkar ibland rätt agressiv med, han slår inte eller skriker på mig eller så men jag märker att han blir irriterad så fort jag kritiserar hans träningsfixering. Annars är han snäll och lugn, har alltid vart och gjort som jag sagt, men varje gång vi diskuterar det säger han bestämt att han gillar det och inte tänker sluta. Jag får gärna följa med till gymmet säger han och det gör jag ibland. Han tränar så att svetten lackar med tunga vikter!!! Jag blir nästan rädd när han låter och tar i så att han morrar som en hund!!

Jag tror han går på anabola!!! Vad skall jag göra??? Säga att han får välja mellan vikterna och mig?? 

• Svar på tråden tror min gubbe går på anabola, vad göra??
  • DreamBitch

Nu är jag förvisso väldigt liberal men jag ser inget större problem om han sköter sig. Det problem jag ser är i sådana fall att han tar detta bakom ryggen på dig.
    Whey80 och whey100 kan man köpa lite varstans och är helt lagligt.

• Anonym (vet ej)

Har han fett på kroppen med eller är det bara muskler? Ofta har "biffar" en del fett på kroppen med, men om han är jättestor och bara består av muskler är det lite oroväckande, ja.

Min sambo är i 20-årsåldern och har tränat från och till i två år nu. Han var lite fläskig innan men är nu vältränad Han behöver eg ha XXL eller i tröjor enligt måttabeller för att armar och bröst ska få plats, men magen är mycket smalare vilket gör att det är svårt att hitta kläder som sitter snyggt. Tjocka lår med. På gymmet och på stan mm stannar folk upp och tittar, och han har flera gånger hört folk referera till honom som "killen med musklerna", hulken osv... Folk har frågat honom var man kan köpa anabola osv.  Han tar INTE anabola, och jag tycker inte han ser ut så heller. Tycker bara han är vältränad, men upplever honom inte så stor som han kanske ändå är. (Väldigt många kvinnor tittar och flörtar med honom så han ser nog inte extrem ut iaf... )
    Han köpte en jacka förrförra hösten som han kunde ha då, i höstas gick den inte att knäppa ända upp och nu går den inte alls att knäppa i princip. Så han har blivit ännu större. Vet ju inte alls om din man är mkt "hulkigare", men min sambo tycker tydligen folk är väldigt biffig, och han tar inga anabola.  

• hellogoodbye
    DreamBitch skrev 2013-08-18 19:25:04 följande:
    Nu är jag förvisso väldigt liberal men jag ser inget större problem om han sköter sig. Det problem jag ser är i sådana fall att han tar detta bakom ryggen på dig.
    Whey80 och whey100 kan man köpa lite varstans och är helt lagligt.
    Liberalism är roten till all ondska.Kräks
  • Anonym (?)
    hellogoodbye skrev 2014-03-14 19:28:14 följande:

Nej, fördomar är det.

jag förstår inte riktigt problematiken här ts, din man har börjat träna och ta hand om sin kropp, HUR kan det vara ett problem?

• Anonym (lämna)

om han nu tar anabola tycker jag att du ska säga att han får välja mellan det och dig. Jag hade själv en kille för flera år sedan som tog anabola och han höll på att döda mig en dag. Man kan bli extremt aggressiv och farlig. Jag skulle aldrig våga ara i närheten av någon som tar  anabola

• frappa
    hellogoodbye skrev 2014-03-14 19:28:14 följande:

Okunskap och ignorans till fakta och forskning, det är riktig ondska.

Då man driva av en egen agenda, som man sen vill forcera på andra människor.

Sen är liberalism betydligt större än lite anabola och droger.

Rätten till sin egen kropp, är en demokratisk rättighet.

Idag anser staten att de äger våra kroppar, så länge vi stoppar i oss nått som kan vara skoj eller göra oss snygga.

äter du dig fet på socker eller dricker bensin, så är det fritt fram.

Hyckleri är enda ordet som går att använda.

• Anonym (anabolagubbe)

Hej.

Det är inte alls säkert att han tar anabola. Han kan ha bra gener som bygger, sedan om han haft en lite fet kropp innan hjälper det vissa typer av kroppar bättre, precis som min. Jag har tagit anabola i flera perioder, men för 10 år sedan injecerat och tagit piller. Träning och hälsa går ofta hand i hand, han kanske inte har så mycket annat kul i livet för hans egen skull menar jag. Kolla vilket gym han går på, I stockholm håller testogängen ihop...
    Det finns flera saker som du kan kolla, sexdriften går upp, min fru var tokig på mig, skulle ha sex varje dag, humöret kan svänga under testoperioden, då kan han  också få lite utslag, finnar, testiklarna blir små då du ligger i kur eftersom du tillför hormon. Om musklerna är väldigt hårda, och skinnet "tight" kan det också vara ett tecken, man injecerar andra preparat som dubbeldeca och winistrol för att få bort det sista inför beachen. Nackmucklerna brukar bli oproptionerligt större då man tränar mycket och kör på sprutor, du tränar flera delar av överkroppen, men nacken får alltid mest.

Jag berättade allt för frun, hon blev förbannad, så jag slutade, men det var en grym kick

• Soi88

Bara för att han blir fit, måste äta betydligt mer (ja det krävs..) och att han tar sin träning på allvar betyder ju inte att han går på anabola?!
    Klart han blir irriterad på dig TS, du börjar med att kritisera att han har ölmage o nu bölar du för att han är för tränad? Rannsaka dig själv istället..

• Soi88

Och fråga din man istället för att ta för givet, eller fråga på nätet.

• Anonym (anabolagubbe)

Det är lite konstigt om han inte skulle vara dopad, och bli irriterad för att du tycker han är fixerad. Men så länge han drar sitt lass i familjen är det väl inget fel att träna massor.

ett annat tecken på att han går på kurer är om han pendlar mycket i muskelmassa mellan kurerna, kroppen kan inte gå på testo hur länge som helst, man får bitch tits och androgyna drag. Är hans träningspolare lika biffiga? hur är dem?

Svar på tråden tror min gubbe går på anabola, vad göra??