tror min gubbe går på anabola, vad göra??
Min man är över 40 och har på senaste tio åren börjat träna ganska mycket . Det började efter att jag tjatat och skojat om hans gubbfetma och armar som var smala som sugrör, så pallrade han iväg sin potatiskropp till gymmet köpte kort och började träna.
Jättebra tänkte jag då, blir kul om han blir lite fastare i hullet och blir av med den där ölmagen. Men så fastnade han på gymmet, är där varenda dag i en till två timmar och lyfter vikter varje dag efter jobbet och på helgmorgnarna. magen är nästan borta men musklerna är FÖR stora nu. Armarna är som mina lår nacken ser ut som en tjur och han kan knappt ha på sig byxor för låren är så tjocka.
Han vägde runt 80kg innan och nu väger han 100kg!!! han äter som en häst, mer än våra tonårssöner som spelar fotboll. Dessutom äter han kosttillskott som heter whay-protein vilket han säger är lagligt. Dessutom har han helt slutat med alkohol annat än kanske på midsommar och jul/nyår. Äter ALDRIG kakor, bullar eller liknande bara dessa berg av mat. Ett helt kilo kött kan han äta om vi grillar!!
Han verkar ibland rätt agressiv med, han slår inte eller skriker på mig eller så men jag märker att han blir irriterad så fort jag kritiserar hans träningsfixering. Annars är han snäll och lugn, har alltid vart och gjort som jag sagt, men varje gång vi diskuterar det säger han bestämt att han gillar det och inte tänker sluta. Jag får gärna följa med till gymmet säger han och det gör jag ibland. Han tränar så att svetten lackar med tunga vikter!!! Jag blir nästan rädd när han låter och tar i så att han morrar som en hund!!
Jag tror han går på anabola!!! Vad skall jag göra??? Säga att han får välja mellan vikterna och mig??