• amandalovesthebear

Bröllopstal, hjälp mig! Jag har hjärnsläpp!!!!

Hej! Imorgon gifter sig min fantastiska syster med en lika fantastik björn och jag ska hålla tal! Och jag sitter här vid brasan och sliter mitt hår och får liksom inte till det. Finns det inte vänlig själ som kan ge mig lite tips/inspiration/idéer? Annars finns det risk att det blir det the easy way out med Björn Ranelid citat för hela slanten... Ni vet KÄRLEKEN, VILKEN KRAFT. Världens första, och största atombomb? är kärleken? detta under? detta mirakel NU SKJUTER VI IVÄG PILARNA Hjälp mig! Kram David

• Svar på tråden Bröllopstal, hjälp mig! Jag har hjärnsläpp!!!!
  • Akua

Ok, jag brainstormar lite här till dig :)
    Min bästa kompis gifte sig för några år sedan och jag höll tal då. 

-Har du och din syster spanat efter killar tillsammans? Berätta om något sådant tillfälle.
    -Har hon spanat själv efter killar?

MEN NU HAR HON SPANAT IN DEN BÄSTE OCH DEN ABSOLUT RÄTTE!     

-Berätta vad du först tänkte när du såg hennes blivande man.

-Beskriv din syster med 5 ord....vilka skulle det bli? "Om jag skulle beskriva dig med 5 ord så skulle det bli Evis, Underbar, Omtänksam, Busig, Den bästa lasagne-lagaren. Envis därför att du alltid tog mina barbiedockor och envisades med att de skulle ha just DIna kläder på sig. bla bla bla

-En gång när vi var små sa du en sak som jag aldrig kommer glömma...

-En liten pinsam sak som hände oss en gång var när vi....

- Det jag gillar mest med dig är att..

-Jag är så glad att just ni har funnit varann och nu är också Du (hennes man) en del av vår familj..

Glad                 

• Lindsey Egot NO1

Min morfar pratade om med och motgångar i äktenskapets stora hav. Att när man kommer in i stormen ska man rida med den för vänder man kan vågen skölja över däck och dränka. Går man åt sidan kan vågen också skölja över och dra ner en i avgrunden men möter man vågorna och rider ur stormen kommer man komma långt mycket längre.

• amandalovesthebear

Jag skulle vilja hitta en metafor för att äktenskapets borgerliga konventioner inte är det viktiga i sammanhanget utan att det är den levande föreningen - kärleken mellan bruden och brudgummen och till bröllopsgästerna, det är det som är det viktiga! Att vi aldrig får låta konventionerna styra våra liv utan att det är den fria kärleken som ska göra det. Och eftersom jag eventuellt kommer att citera Björn Ranelid kanske det finns någon häftig kvinna som motpol, typ Patti Smith? Återigen tacksam! David

Svar på tråden Bröllopstal, hjälp mig! Jag har hjärnsläpp!!!!