• Anonym (Hjälplös)

Nära anhörig med cancer

Är det någon som lever eller har levt nära någon med cancer? Vi har en nära anhörig med cancer & tyvärr så tror jag att det är slutet för honom. Vi var där igår & jag fick ångest när jag såg honom. Han är så sjuk... orkeslös, trött, kräks, så himla jobbigt att se! Jag jobbar som uska & har inga problem att prata med människor som är sjuka på olika sätt, jag har alltid haft lätt för det. Nu när det kommer så nära inpå vet jag inte riktigt vad jag ska göra, vill så gärna hjälpa till på något sätt & finnas där.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Nära anhörig med cancer
  • leiasmamma

Min morfar gick bort i cancer i januari förra året.. Inte alls kul, önskar er hopp o lycka!

• Anonym (Hjälplös)
    leiasmamma skrev 2013-08-16 09:03:48 följande:
    Min morfar gick bort i cancer i januari förra året.. Inte alls kul, önskar er hopp o lycka!

Tack! I det här fallet så har den spridit sig i hela kroppen. Jag ser på honom att han helt har tappat gnistan, han är grå, mager & har inte ätit på över 3 veckor. Han har dropp dygnet runt, det är så hemskt!!!
  • Anonym (A)

Har varit med om samma några gånger. Eftersom han slutat äta så är det inte länge kvar. Finns där, prata, lugna honom, stryk hans kind, prata gamla och glada minnen. Ge det den tid det tar. Kram!

• Anonym (Hjälplös)

Va gulliga ni är Hjärta. Ja man kan nog inte annat göra än att finnas där... Det värsta är att se min svärmor som har en jätte jobbig tid nu, men hon säger ingenting! Jag skulle vilja göra något för henne. Han opererade magen för 3 veckor sedan & vidgade för att kunna äta lite men som sagt har han inte kunnat det iaf. Hostan håller dom vakna på nätterna. Fy vad jobbigt det här är Gråter. Jag är den enda i familjen som pratar med dom & frågar hur dom mår & känner sig, de andra har väldigt svårt att prata om svåra saker.

• Anonym (A)
    Anonym (Hjälplös) skrev 2013-08-16 09:51:26 följande: