Ny pojkvän.... Svartsjuk och arg dotter?
Min dotter är snart 6 år gammal. Mycket händer nu! Hon börjar skolan (Nollan) om en vecka och har precis börjat på fritids, hon har precis fått en halvbror på pappas sida....
För ett år sedan träffade jag den mest underbara mannen någonsin. Jag är totalförälskad och för en gångsskull lycklig i ett förhållande! Men....
Varje gång min dotter träffat min kille så är hon väldigt ilsken, lättirriterad och sur.... Hon säger att hon tycker om honom! och när jag frågade sist han var här så sa hon att hon inte visste varför hon var så arg. Men när jag frågade om hon var svartsjuk började underläppen darra och hon blev glansig i ögonen!
Hon var alltså svartsjuk?
Jag har under 4 år haft 2 tidigare pojkvänner, den första träffade hon knappt, den andra tyckte hon väldigt mycket om, men det fungerade inte mellan oss och hon vart väldigt ledsen när vi gjorde slut. Ja jag har dåligt samvete över det, men funkar det inte så funkar det ju inte....
Jag har förklarat för henne att hon alltid är min #1 och att jag alltid kommer älska henne mer än någon annan i hela universum!
Men nu är jag lite orolig.... För jag älskar verkligen min kille och jag vill vara med honom för all framtid! Ja jag är säker!! Men om hon inte kommer överrens med honom... Ja...
Hon sa efter förra gången vi pratade att hon inte skulle vara arg på honom, utan hon skulle ge honom en stor kraaaaam!! Men tänk om det inte blir så? Tänk om hon alltid kommer vara arg på honom och svartsjuk?
Hon bor hos mig på heltid, VH hos sin pappa...
Vad ska jag göra?!?!?!