Nån här som trodde att det skulle gå lätt att bli gravid?
Vad trodde ni när ni började bebisverkstan? Att det skulle gå på en gång, eller var ni beredda på att det kunde ta tid?
Vad trodde ni när ni började bebisverkstan? Att det skulle gå på en gång, eller var ni beredda på att det kunde ta tid?
Jag är 26 förresten. Hur gamla är ni?
Försökt över ett år-
Pratade nyss med en kvinna på fertilitetsmottagningen och hon skulle skicka hem papper och det lät som att blodprov och spermietest skulle göras hemma och lämnas in? Och när de är "kontrollerade" så bokas det en tid hos läkare,
Är detta nytt och görs i vissa kommuner eller missuppfattade jag helt??
Jag är 19 och 1 / 2
Jag visste att det kunde vara svårt, men trodde att det skulle vara lätt för mig eftersom alla kvinnor i min familj alltid haft lätt för att bli gravida. Det visade sig sen att även jag har lätt för att bli gravid. Första försöket båda gångerna.
Jag trodde att det skulle bli lätt eftersom det som mest har tagit sig på andra ägglossningen. De flesta gånger har jag blivit gravid på första ägglossningen. Nu däremot så är jag mycket nära steril så nu vet jag att det antagligen kommer dröja oavsett om det lyckas naturligt eller om det blir ivf.
Jag tycker att det har verkat som att det sällan dröjer mer än någon månad innan folk blir gravida. Men antagligen är det väl för att dessa kvinnor berättar mer än de som får vänta månad ut och månad in.
Jag förstod att jag inte skulle bli gravid direkt. Jag trodde dock aldrig att det skulle sluta med att vi blev oförklarligt barnlösa (har varit gravid förut, med en annan man, på första försöket. Gjorde abort i v.15 och har inte lyckats bli gravid igen efter det).
Jag visste att det kan ta tid. Dock har jag hört många kompisar och bekanta som kört med ''det får bli när det blev, och så blev det på en gång'' SUCK! Jag hoppades väl att jag skulle vara en av dem :) Vi slutade skydda oss i april och inte ett enda plus än.