• Anonym (Karin)

Bra Familjerättsadvokat i Borås!?

Hej! Någon som vet någon bra advokat i Borås? Mår fruktansvärt av mitt ex kränkningar och bara vill prata med någon om hur att gå vidare.... Det gäller kvinnofridskränkning men mest av allt få vår vårdnad reglerad..... Jag vill ha skriftligt på allt så jag inte kastas som en handske... Krama varandra!

• Svar på tråden Bra Familjerättsadvokat i Borås!?
  • Anonym (b)

Jag skrev här förra året och frågade om bästa advokat i Boråstrakten och 2 av 3 sa Carl-Gustaf Nyman så jag har honom och är nöjd. Har du kontakt med familjerätten? Just nu görs en vårdnads-, boende- och umgängesutredning av mig och mitt barns andre förälder och den familjerättssekreterare vi har tycker jag tagit parti för den andre föräldern, har hört flera fall där hon tagit parti för den förälder som inte är boendeförälder. Vet inte om hon gör så för mitt barns andre förälder för att denne inte har någon advokat eller varför hon inte är opartisk. Helene Hedlund är hennes namn och jag rekommenderar inte henne, ej heller Anne Sandberg som jag och fler haft problem med..

• Anonym (anonym)

Hej! Vad är det riktigt du vill ha hjälp med? Det låter både som att du vill anmäla ditt ex för vad han gör mot dig men samtidigt dra igång en tvist om vårdnad av ert barn, stämmer det? Vad är det du vill uppnå med en tvist om vårdnaden?

• Anonym (Karin)

Hej! Har träffat advokat idag. Advokaten gav ett jätte bra och proffsigt intryck och jag känner mig lugn efter mötet! Jag vill ha växelvis boende reglerat. Just nu har vi det inte till mitt barns fördel (som jag ser det, och även andra som dagispersonal ser det) och mitt ex är ute eftersatt jävlas med mig och det går ut över mitt älskade barn! Känner att nu får det vara nog! Jag har ingen av ovan nämnda advokater... Jag är rädd för mitt ex reaktion nu när jag visar att jag menar allvar men jag tror så stark på att vi skall ha varannan vecka och INTE varannan dag som mitt ex påstår är bäst.... Det handlar inte om vårdnaden för jag vet att min tös behöver och älskar sin pappa lika mycket som mig utan bara att hon behöver trygghet och mår dåligt av uppbrotten så jag försöker få till växelvis boende, varannan vecka.... Jag har vart i kontakt med familjerätten ett flertal gånger men mitt ex vägrar gå dit... Och jag tycker inte jag ställer för hårda krav. Funkar inte varannan vecka så får vi försöka nåt annat. Det jag vägrar gå med på är som sagt varannan dag.... Jag vill till Familjerätten på samtal för att komma fram till bästa lösningen för vårt barn eftersom vi kört fast rejält.... Kvinnofridskränkningen har jag släppt för tillfället för jag är ifrån honom fysiskt nu men jag måste kämpa för vår dotter och hennes bästa... Jag tar tag i mina egna känslor senare....

• Anonym (En med samma tvist!)

Du skrev att du ej valde någon av ovanstående advokater, vilken valde du då? Är du nöjd med advokaen du valde? Sitter nu själv i samma båt och vet inte alls vilken firma jag ska välja :(

• JohannaErikso

Det finns inga bra advokater nästan i Borås men det finns massor bra i Göteborg som säkert kan hjälpa er med era problem, jag har själv haft problem.. mitt barn har suttit på ett sis-hem och det var inte kul. Soc tog nästan över mitt liv till mitt kära barn. Lyssna här, en som heter Mats Svanberg är bra. Jag tror att han är i Göteborg nu.. eller i Borås. Flört

• lilla tuvan

Hittade tråden för jag vill veta mer om någon annan råkat illa ut på grund av Mats Svanberg - är så missnöjd! Oengagerad och otrevlig. Har bytt.

Svar på tråden Bra Familjerättsadvokat i Borås!?