Äter rosenrot & BDG och har ingen mens?? Inget plus?? OBS! Långt inlägg!
Jag är i dagsläget överviktigt men jag och maken kämpar tillsammans till en sundare livsstil. Jag gick ner 3 kg förra veckan och han 4 kg så :) vi är på väg mot våra mål!
Jag äter multivitamin tabletter som innehåller mycket folsyra en gång om dagen samt rosenrot och bidrottninggelé.
Jag slutade med p-piller (trinovum 28) i oktober 2012 (Åt klart kartan). Det tog ca 2 månader innan jag misstänker att mensen kommit igång någorlunda. Den kom ganska regelbundet men jag blödde väldigt lite. Ca 3-4 dagar bara men sen en dag så försvann mensen. Hade min sista mens i början av april 2013 och sen dess har jag inte sett röken av någon blödning.
Så den 30 juli började jag med rosenrot (köpte en förpackning på coop) och bidrottninggelé (apiforce, ca 200mg/kapsel). Jag hade en slags mensvärk-liknande smärta i magen förra veckan i typ två-tre dagar och funderar på om detta kunnat vara en ägglossning? Så jag och maken hade lite extra mys den kvällen ;)
Vi har ju snart försökt i ett år och vi längtar galet mycket men på sista tiden så har vi inte tänkt så mycket på det utan bara låtit det ske och då förra veckan hade jag lite känningar i magen så blev jag såklart jätteglad. Jag tänkte testa mig och se om det visar nåt plus när jag ätit klart denna månadens piller, om då såklart inte mensen kommit innan! Jag har aldrig i mitt liv längtat efter mensen så som nu. Vill att kroppen ska komma tillbaka till det normala nu så vi kan börja vår bebisverksamhet. Det blir ju mitt/vårt första och makens fjärde barn :D
Så nu undrar jag väl mest om ni har några tips? Kan det ha varit ägglossning eller brukar mensen komma igång först? Hur länge ska jag äta rosenroten och BDG? Hur länge kan jag vänta utan att nåt händer liksom??
Har tid för cellprovstagning den 20/8 så ska passa på och fråga lite då när jag ändå är där men ville ändå se om det finns någon som vill dela med sig!