• Lillifee

Hur jobbigt är det med ett badrum med två tonårstjejer?

Vi bor i en lägenhet med ETT (!) badrum. Visst är det lite jobbigt ibland men vi är vana. Dock undrar vi hur det kommer bli framöver t ex när de blir tonåringar.  nån som har erfarenhet? Vet inte om vi kommer att ha råd med större lägenhet med två badrum nämligen men vill gärna bo kvar. I västa hand får man kanske ha nåt badrumsschema? kan tillägga att barnen i nuläget är 5 resp 7 år.

• Svar på tråden Hur jobbigt är det med ett badrum med två tonårstjejer?
  • VSG

För mig och min syster (jag är 23 och hon 20 i nuläget) gick det jättebra. Däremot har ingen utav oss varit några långduschare eller liknande. Vi har haft speglar och smink i våra egna rum.

• Mineralvatten

förstår inte riktigt hur det skulle bli jobbigt? de får väl sminka sig, styla håret etc på sina rum?

• Majsan70

Det beror ju på ungarna. Min stora tjej som är 18 nu har inga långrandiga besök i badrummet. Hon duschar på kvällen och använder inte smink o sånt. I övrigt ha hon gästtoan som sin tillsammans med sin bror som är 21.

Å andra sidan är ingen av oss i familjen lå´ngrandiga i badrummet. Vi tar MAX 15 minuter på oss.

• StarStruck

För oss var det jobbigt när jag och syrran bodde hemma. Då var vi två tonåriga tjejer och en tant som skulle dela och alla vill vara där länge. Men det gick.

• dukat

Mina är 12(tjej)  och 14(kille) Vi tycker inte det är jobbigt alls.Men vi är ofta alla 3 i badrummet och går nakna till o från duschen När dom har kompisar som sover över så säger vi att vi INTE låser badrummet när vi duschar Så inga problem hittills iaf

• Valente

Det går bra med ett badrum, om alla är beredda att släppa in varandra när det behövs. Speglar i de andra rummen är också ett plus.

Svar på tråden Hur jobbigt är det med ett badrum med två tonårstjejer?