• Paulina P P

Kan man ha en långkjol i skinn på jobbet? Jobbar på kontor.

Eller passar den bäst att ha på fest/middagar/utekvällar? Jag gillar skinnkjolar, men tycker inte att jag passar i de korta. De åker liksom upp hela tiden och blir för korta. Skinnbyxor har jag också funderat på att skaffa mig länge, med de verkar bli så varma och jag inbillar mig att det lätt blir "knän" på dem, och det känns på något sätt för vågat med skinnbrallor. Vi klär oss ganska olika på jobbet. En del har kostym och dräkt, andra har jeans och tröja.

• Svar på tråden Kan man ha en långkjol i skinn på jobbet? Jobbar på kontor.
  • Vickan I

Nu skulle jag iofs inte vilja ha en skinnkjol, men om jag hade velat så skulle jag absolut kunna haft det på jobbet. Jobbar också på kontor, med blandad klädsel på kollegorna. En del är supertrendiga och har alltid "det senaste" och andra i mer "vanliga kläder". Beror helt på arbetsplats och klädkod.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • traveler

Ser fint ut. Jag som kille skulle nog titta åt det hållet:)

• Paulina P P

Alltså, jag har fyllt 40 precis så jag är lite nojig. Vill inte verka som jag har ålderskris eller så (har sett liknande kjol för några år sedan och funderade redan då). Jag har ungefär samma figur som tjejen på bilden.

• Vickan I

Just att den är lång tycker jag gör att den fungerar på egentligen vilken ålder som helst, men nästan mer på " lite äldre". Men vet känslan när man började inse att man inte var 20 längre och inte visste om man klädde sig "fel" (vad det nu är). Bland oss har vi ett uttryck, "I -love-ungdom" som vi säger lite på skoj om äldre (läs jämngamla) som klär sig som de trodde att de var 15 år och ännu roligare, att de tror att de ser ut som 15 också då.

• Paulina P P
    Vickan I skrev 2013-08-09 08:47:23 följande:
    Just att den är lång tycker jag gör att den fungerar på egentligen vilken ålder som helst, men nästan mer på " lite äldre". Men vet känslan när man började inse att man inte var 20 längre och inte visste om man klädde sig "fel" (vad det nu är). Bland oss har vi ett uttryck, "I -love-ungdom" som vi säger lite på skoj om äldre (läs jämngamla) som klär sig som de trodde att de var 15 år och ännu roligare, att de tror att de ser ut som 15 också då.
    Precis. Det vill jag ju undvika. Jag tycker att min kropp är lika snygg som innan, men det kan ju ändå kännas fel med kort svart skinnkjol. Lite som du säger att man tror att man är yngre än man är - och då hade jag inte ens kort skinnkjol när jag var 20.
  • traveler
    Paulina P P skrev 2013-08-09 08:50:43 följande:
    Precis. Det vill jag ju undvika. Jag tycker att min kropp är lika snygg som innan, men det kan ju ändå kännas fel med kort svart skinnkjol. Lite som du säger att man tror att man är yngre än man är - och då hade jag inte ens kort skinnkjol när jag var 20.
    Jag vill inte framstå som en snuskhummer men jag tycker det är trevligt när de kvinnliga kollegerna har kjol (kort som lång) på jobbet. Det gör att vi killar sneglar lite mera och jag tror inte att ni tjejer/kvinnor har något problem med det. Eller?
  • Pandamamma79

Förlåt men en så lång skinnkjol passar i mitt tycke inte någonstans, på någon, varken om man är 20 eller 40 år.

Det kommer bara att se fånigt ut. Om du måste ha skinnkjol så välj i så fall en kortare modell. Kan vara en som slutar precis över knäna.

• Paulina P P
    traveler skrev 2013-08-09 08:57:51 följande:
    Jag vill inte framstå som en snuskhummer men jag tycker det är trevligt när de kvinnliga kollegerna har kjol (kort som lång) på jobbet. Det gör att vi killar sneglar lite mera och jag tror inte att ni tjejer/kvinnor har något problem med det. Eller?
    Jag har ganska ofta kjol på jobbet, i olika längd. Tycker det är bekvämt (lite svårare på vintern dock, men har en lång kjol i ullmaterial). Jag undrade egentligen mer om det är knasigt att ha en lång, svart kjol i just skinn.
  • Vickan I

Eftersom du är smal så borde du vara skitsnygg i en pennkjol (i skinn om det är just en skinnkjol du vill ha). Det passar def åldern om du annars känner dig lite osäker.

• traveler
    Paulina P P skrev 2013-08-09 09:09:27 följande:
    Jag har ganska ofta kjol på jobbet, i olika längd. Tycker det är bekvämt (lite svårare på vintern dock, men har en lång kjol i ullmaterial). Jag undrade egentligen mer om det är knasigt att ha en lång, svart kjol i just skinn.
    Ja jag tycker den passar. Ha den du. Det kan ju vara kul att sticka ut lite
  • Apan1

Nå, hur har det gått? Har det blivit nån skinnkjol på jobbet än? Hade jag upptäckt denna diskussion tidigare hade jag gett mig ditt stöd i frågan, klart du kan ha skinnkjol på jobbet, kort som lång.. Nån skrev att en pennkjol skulle kunna vara nått, det är helt klart min favorit.  Å ja. vi kollar kommer att titta lite extra, men det ska du ta som en komplimang,

// A.

• nkw

Vill du nu ha en skinnkjol så satsa på en pennkjol, det där är tyvärr inte snyggt någonstans...

• Paulina P P

Jag köpte kjolen och den är ännu snyggare i verkligheten (tycker jag). Jag har haft varma tröjor till, inte linne som på bilden.

nkw: Jag har en pennkjol i skinn. Den känns inte alls bra att ha på jobbet. Jag har däremot en massa andra pennkjolar - passar i vanliga fall utmärkt för min figur

Svar på tråden Kan man ha en långkjol i skinn på jobbet? Jobbar på kontor.