• Anonym (psyk)

spända muskler jämt i hela kroppen..står inte ut..

är så förbannat trött på detta, har haft spänningar i heeela kroppen nu i ett år ungefär, spänd i nacken, axlarna, armarna, magen, låren, vaderna, till och med fötterna...
    jag är så spänd på dagarna så jag blir yr och svettas, känns som ångest... men det ä det inte, för i överigt så mår jag psykiskt bra !! det är det som är konstigt.77
    men efterdom jag är så spänd så mår jag skit bara för det...sabbar mitt liv totalt.. blir helt uttröttad i kroppen.
    försöker med avslappningsövningar och avslappningandning men det hjälper inte. och styrketräning för att musklerna ska slappna av efteråt.
    nån mer som har det såhär eller är det bara jag ? 

• Svar på tråden spända muskler jämt i hela kroppen..står inte ut..
  • Anonym (psyk)

är väll kanske ensam i världen om detta jobbiga tillståndet ...vet inte vad jag ska ta mig till snart..

• Anonym (sjuk)

hej, jag kan inte tänka mig att du är ensam. just att man spänner sig och får ont är väl vanligt? sen kanske man har väldigt olika stora besvär av det och inte har det så jobbigt som du verkar ha det. har du varit till läkare? har du prövat annan behandling, t.ex. sjukgymnastik? jag har precis börjat gå hos en sjukgymnast, har problem med värk och att jag är stel. vet inte än om det kommer att hjälpa men det känns i alla fall bättre att försöka än att fortsätta ha ont. hoppas du hittar nåt som hjälper.

• Anonym (psyk)
    Anonym (sjuk) skrev 2013-08-08 15:06:54 följande:
    hej, jag kan inte tänka mig att du är ensam. just att man spänner sig och får ont är väl vanligt? sen kanske man har väldigt olika stora besvär av det och inte har det så jobbigt som du verkar ha det. har du varit till läkare? har du prövat annan behandling, t.ex. sjukgymnastik? jag har precis börjat gå hos en sjukgymnast, har problem med värk och att jag är stel. vet inte än om det kommer att hjälpa men det känns i alla fall bättre att försöka än att fortsätta ha ont. hoppas du hittar nåt som hjälper.

ja jag ska söka för det...hu får man tag i en sjukgymnast ? via vårdcentralen ? om du vet..

men jag har inte ont eller värk i musklerna...inte kan jag säga att jag är speciellt stel heller.

jag är bara spänd... som en oro spänning i varenda muskel i hela kroppen, fast jag inte är orolig alls eller deprimerad...spänningar som i sin tur gör att jag även mår psykiskt dåigt för det försämrar min livskvalitet.

muskulär avslappning hjälper inte ens.

ska ändå söka upp en sjukg,       
  • Aimee68

En kiropraktor el naprapat kanske kan hjälpa dig. De är väldigt duktiga på hur kroppen funkar. Har haft låsningar i bäcken som gjort mig spänd som en fjäder m värk som en kiropraktor hjälpt till att låsa upp. Om du testar sjukgymnast så finns det ofta på vårdcentralen. Iaf där jag bor. De brukar ha öppen mottagning nån el några dgr per vecka då man bara går dit för en förstabedömning. Hoppas du får hjälp!

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Anonym (sjuk)
    Anonym (psyk) skrev 2013-08-08 16:12:40 följande:

ja jag ska söka för det...hu får man tag i en sjukgymnast ? via vårdcentralen ? om du vet..

men jag har inte ont eller värk i musklerna...inte kan jag säga att jag är speciellt stel heller.

jag är bara spänd... som en oro spänning i varenda muskel i hela kroppen, fast jag inte är orolig alls eller deprimerad...spänningar som i sin tur gör att jag även mår psykiskt dåigt för det försämrar min livskvalitet.

muskulär avslappning hjälper inte ens.

ska ändå söka upp en sjukg,       
    här kunde man beställa tid till sjukgymnasten direkt, man behövde inte gå via vc.
  • Anonym (Ida)

Jag har det likadant! Hur har det gått? Några fler som har detta?!

• Dexter dot com
    Anonym (Ida) skrev 2024-12-22 10:13:29 följande:

Jag har det likadant! Hur har det gått? Några fler som har detta?!

Har haft men regelbundna besök hos naprapat, antiinflammatoriska tab + muskelavslappnande håller det under kontroll.
Svar på tråden spända muskler jämt i hela kroppen..står inte ut..