En svartsjuk mamma - vårdnadstvist - vad gör man?
Jag är tillsammans och bor ihop med en man med barn.
Häromdagen när mannen frågade om pojkarnas mamma kunde ta barnen en kväll tidigare för vi skulle resa bort en vecka så blev det liv i luckan.
Iaf så ringde hon honom tydligen idag och sa att hon skulle flytta, ha med barnen och att han skulle få träffa dem varannan vecka bara (de har gemensam vårdnad nu). Hennes anledning var att han var ostabil, var arbetslös, har en andrahandslägenhet, bor ihop med en 25 åring (min kille är 41) och att vi reste hela tiden.
För det första är min pojkvän en underbar pappa och det går inte att tänka sig någon bättre, han är snäll, stabil, rättvis och älskar sina barn överallt annat och gör allt för dem.
Han är arbetslös för att han helt enkelt vill hitta ett annat jobb eller börja plugga snart.
Vi bor i en andrahandslägenhet sålänge för att han skulle få vara närmare sina barn och deras skola.
Jag och min kille träffades för ett år sedan, vi bor ihop och har ett jättefint förhållande och jag älskar hans barn och de trivs så bra hemma hos oss.
Vi reste en vecka med barnen till Kroatien. När det var mammans tur att ha barnen passade vi på att resa själva.
På torsdag ska vi till Kroatien och samma dag så är det mammans tur att ha barnen, men vi bad om att hon skulle ta dem kvällen innan.
Är detta verkligen rättvist att hon ska ta ifrån honom barnen och är det ens en anledning som kan gå igenom?
Ser ingen anledning till att han skulle förlora sin vårdnad om barnen pga dessa löjliga anledningarna hon ger.
Hon är socionom så man vet ju aldrig vad hon skulle få för sig.
Anledningen till detta plötsliga är att vi båda tror det är hennes svartsjuka som lyser igenom. Hon har haft en tuff uppväxt vilket har lett till att hon haft problem med män. Träffar nya hela tiden och nyligen kom det fram att hon varit med en gift man. Vem är det egentligen som är ostabil och dåligt föredöme?
Någon som är eller har varit i liknande situation? Är så ledsen för min killes skulle och man är frustrerad och arg över att man kan göra såhär mot sina barn och andra människor pga svartsjuka.
Jag antar att jag behövde skriva av mig men även få hjälp angående detta. Det enda min kille kan göra om hon skulle gå längre är att bevisa att barnen kan vara hos sin pappa och att där inte finns något som säger att han inte skulle kunna ha gemensam vårdnad.
Tacksam för hjälp!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-06 19:26
Hon vill att han träffar dem varannan helg* ska det stå.