• MeAndBaby

Säljs inte Småfolks kex mer?

Jag har letat mig fördärvad efter Djurkex och Bokstavskex ett tag nu, men hittar inte någonstans. Har de slutat tillverkas av Semper/Småfolk)?

• Svar på tråden Säljs inte Småfolks kex mer?
  • Koppkaka

Dom OCKSÅ?! Först dom där majssnacksen med ost eller morotssmak, nu dessa? What?

• Koppkaka

Och för några månader sen försvann majssnacksen och en del drickor. Snart finns nog inte Småfolk kvar heller.

• miqkaela
    miqkaela skrev 2013-08-06 13:12:26 följande:
    Dom sa att det slutade tillverkas för att efterfrågan

Dumma telefon!!!

-nick]Dom sa att det slutade tillverkas för att efterfrågan & försäljning var för dålig.[/quote
  • MeAndBaby

Jahapp, synd när de var så bra att "fika" på. Det är väl socker i alla "vuxenkex" va? Mer el mindre iaf antar jag.

• Kodia
    MeAndBaby skrev 2013-08-07 11:38:57 följande:
    Jahapp, synd när de var så bra att "fika" på. Det är väl socker i alla "vuxenkex" va? Mer el mindre iaf antar jag.

Smörgåsrån eller liknande är väl inte sötade, tror jag,

Småfolks kex är/var ju också sötade (med druvjuicekoncentrat) så om du vill fortsätta ge söta kex kan du leta efter något som ser ok ut i ingredienslistan. (socker eller fruktkoncentrat gör ingen skillnad för tänderna)
  • MeAndBaby

Åfan, jag som trodde de var helt osötade :S Nej det vill jag ju inte "fortsätta" med, tack för tipset.

Kodia skrev 2013-08-10 21:55:54 följande:
    Smörgåsrån eller liknande är väl inte sötade, tror jag,

Småfolks kex är/var ju också sötade (med druvjuicekoncentrat) så om du vill fortsätta ge söta kex kan du leta efter något som ser ok ut i ingredienslistan. (socker eller fruktkoncentrat gör ingen skillnad för tänderna)

• Kodia
    MeAndBaby skrev 2013-08-11 16:50:40 följande:
    Åfan, jag som trodde de var helt osötade :S Nej det vill jag ju inte "fortsätta" med, tack för tipset.

Väldigt många barnmatsprodukter innehåller ingredienser som ersätter socker. Många av fruktpureerna innehåller druvkoncentrat. Matburkarna innehåller majsstärkelse (så det blir tjockt, fastän det bara är 13% kött...)

Men jag tycker inte att det är helt fel att ge söta produkter ibland, men det är bra om man är medveten om det. Man kan också tänka på det som tandläkarna brukar säga - att man inte ska stoppa något i munnen(förutom vatten) fler än fem gånger/dag. Många ger barnen saker att äta en gång i timmen, minst...
Svar på tråden Säljs inte Småfolks kex mer?