• agge21

Jag är 21år och har PCOS,

Jag är 21år, och har PCOS, jag har en högsta önskan att bli med barn, men då min sjukdom gör så att jag inte har mens, och att jag inte har någon ägglossning så måste jag ha hjälp för att bli med barn..

Jag har ett för högt bmi för att få hjälp ifrån fertilitetsmot, då mitt bmi ligger på 33, och dom vill att jag minst ska gå ner till 30, men gärna mer ändå. Jag har försökt gått ner i vikt med massa olika metoder och sätt, men att stå på affären och räkna kalorier, och mättat fett å allt vad det är. det är inte riktigt min grej.. Jag har inte riktigt det tålamodet som det kräver..

Så jag har tagit saken i egna händer och jag har beställt klomifen från goldpharma och hoppas att det ska hjälpa mot våran ofrivilliga barnlöshet.

Vi har försökt att få barn i 2år, och inget händer, och det känns lönnlöst att försöka när man varken har mens eller ÄL..

Någon som sitter i samma sits som mig? Eller någon som kan hjälpa mig med en snabb, effektiv och bra diet?

Tacksam för tips och råd! :)

Den som väntar på nått gott, väntar alltid förlänge....
  • Svar på tråden Jag är 21år och har PCOS,
  • linnn89

Hej
    Jag är 23 år och har pco är överviktig och försöker bli med barn. Får heller ingen hjälp MEN jag fick metformin som hjälpte mig tt gå ner i vikt lite typ 3kg sen efter 3mån blev jag gravid...

nu försöker jag igen att bli gravid har försökt i mer 1år utan resultat men nu har jag börjat. Träna(gåband hemma) minskat socker,kakor,fett och mindre portioner och mer nyttiga mellanmål. Har just nu lyckat gå ner i vikt ca 5kg på en månad och ska fortsätta jobba hårt MEN metformin hjälper mig ganska bra. Den är egentligen för dem som har diabetes MEN för de som har pcos hjälper den bra..

Ring din gyn och fråga om metformin?! För den kan du få ändå om du är överviktig för den är "naturligare" än andra preparat som hjälper att få igång äl..

• trina

Du har inte motivationen att gå ner i vikt så du får ingen hjälp, buhu.

Men har du en läkarutbildning? Vet du något om läkemedel? Antagligen inte.

Det är väldigt riskfyllt att behandla sig själv med det läkemedlet. Du kan få flertalet äggblåsor vilket resulterar i flerbörd. Har du en önskan om att få fyra ungar samtidigt?

Du kan också bli överstimulerad vilket ger dig fruktansvärda smärtor så du kommer behöva uppsöka akuten.

Tycker du fortfarande att det är värt det? Tänk om. När man behandlas med Pergotime så får man oftast ultraljud för att kontrollera att det inte blir flera ägg som släpper. Jag tycker det inte ens verkar som att du läst om biverkningarna?

Du kan inte ens vara säker på hur läkemedlet är framställt. Det kan vara Kinakopior som de slängt i klorin i för att få rätt färg. Du har ingen aning om vad du stoppar i dig!

Behandla inte dig själv med det läkemedlet. Det kommer bara sluta illa. Ta tag i din motivation så du kan få hjälp genom vården istället. Och vad skulle du göra om det inte fungerade med detta? Inhandla sprutor själv och prova eller göra en IVF på dig själv? Nu kanske du tycker att jag låter elak. Det är inte meningen. Men jag vill inte att du gör något dumt, vilket detta är. Prova GImetoden om du inte vill hålla på att räkna kalorier. Sluta äta flera portioner och minska dem i storlek! Sluta ät mer mat än vad du gör av med.

Svar på tråden Jag är 21år och har PCOS,