• Anniemation

    syskonförsök som singel :)

    Hej! Jag har en dotter som kommit till genom svensk insemination, men nu när jag är singel kan jag inte få syskonförsök här hemma. Mina frågetecken är nog främst: Kan man få skickat sperma från Sverige till Danmark? Vilken klinik är bra och ligger smidigt till från Skåne? Tacksam för tips!

  • Svar på tråden syskonförsök som singel :)
  • Anniemation

    Ingen som har råd om vilka kliniker som är smidiga att nå från Helsingborg? Kan man skicka sperma från Sverige till Danmark?

  • MD77

    Finns det någon anledning till att du inte vill åka till en klinik i Danmark? 

  • sina

    Alla Köpenhamns- och Helsingörsklinikerna ligger okej till från Skåne sett. De längs järnvägslinjen mellan Köpenhamn och Helsingör likaså. Gaia är bökigare, i alla fall. Vi bor strax norr om Malmö och var på Storkklinik på under en timme.

    Jag tror inte att man kan få spermier fraktade från en svensk klinik till en dansk, men det finns ju en liten, liten möjlighet att jag har fel. Kontakta en klinik och fråga

  • Anniemation

    Tack för era svar! Jag skulle främst vilja använda samma svenska donator igen, men det går ju förmodligen inte, men har inget emot att åka till Danmark annars. Har tittat lite på vitanova, någon som vet mer om dem?

  • lillblobb

    Hej Anniemation,

    Jag var i precis samma läge som dig, kollade upp mycket i våras om hur jag skulle kunna ge min dotter ett syskon då jag också var singel. Jag kontaktade Huddinge där dottern "blev till" genom IVF, men jag får inte använda de ägg jag hade frysta, frågade inte så noga om spermierna då jag insåg att min dotter har jag ju med min föredetta fru. Det är bara naturligt om vi inte tillsammans skaffar ett barn till, så blir det ändå inte helsyskon... (om du hänger med på hur jag tänker) dvs, om vi varit ett straight par som hade ett barn, separerade, och jag sen ville skaffa fler barn så skulle det inte vara helsyskon, utan halvsyskon.

    Jag åkte till slut till Stork IVF Klinik, och är nu gravid i vecka 14. :)
    Vill du ha mer tips och idéer så fick jag väldigt mycket stöd och tips via Femmis. Lycka till!

  • Anniemation

    Hej lillblobb! Tack och stort grattis :) Jag har också fått samma besked, fick inte heller skicka spermier, så nu blir det ivf i oktober på vitanova :) Spännande!!

  • lillblobb

    Jodå, jag mår bara toppen faktiskt. Känner inte av graviditeten direkt, mer än att byxorna börjar strama, så något händer ju där inne - och en del rörelser med.
    Hur gammal är din dotter? Har för mig jag känner igen ditt nick från när jag väntade min dotter, som nu är 3 år

  • Sol1975

    Jag kan rekommendera Gaia Kliniken i Hobro där jag gjorde 5 inseminationer.
    Jag kan även rekommendera CFC i Köpenhamn där jag gjorde  2 IVF.

  • Sol1975

    Jag håller tummarna för att IVF på Vitanova ska fungera!:)

  • Sol1975

    Jag har gjort 2 IVF år 2010 som misslyckades.
    Jag funderar på 1 tredje och sista IVF framöver...

Svar på tråden syskonförsök som singel :)