Hjälp med tips och råd
Min unge är snart 3 månad och 3 veckor. Jag helammar honom. På dagarna så ammar jag var 3e timme. Han sover vid 20:00 och sedan vaknar han varannan timme typ runt kl. 00,02,04,06,08. Vi samsover. Så fram med tutten medan han sover , han dricker lite och sedan slutar efter typ 5 eller 10 minuter. Han vaknar sedan vid kl. 6 ibland 8 på morgonen pga jätte ont i magen att han stackarn gråtar mycket. Det blir lättare om han bajsar. Och vi vet inte varför. Är det möjligt att han inte rapar efter varje amningen? Och jag undrar om det är vanligt med att en bebis på den åldern vaknar varannan timme på natten för han är hungrig. Jag vet att barn är olika och jag läser mycket hör att det finns många barn som sover flera timmar i sträck. Jag undrar också om han vill bara snutta på tuttan?!? Han tar inte sugnapp, har inte snuttefilt.
Alltså jag indrar bara, alltså rent nyfikenhet. Annars jag är inte trött att vakna på nättarna. Samtidigt så är jag lite orolig för lilla :(.
By the way, jag kör semper magdroppar varje morgon sedan han var 2 månader.
Jag tänker att ( först när han vaknar för att äta ) så väcker jag honom helt och ammar honom typ 2 eller 3 bröst , rapar sedan sover han igen?
Vad tycker ni?
Tack för allt och alla tips/råd/erfarenhet är välkomna.