• hempagust

Inte nöjd med emmaljungan

Jag köpte en emmaljunga edge duo combi med duo s chassi.

Ja har precis bytt till sitt vagn och förundras hur kort suffletten är på vagnen, har inte tänkt på de förrän nu. När det  blir snöstorm och starka vindar skulle jag vilja dra ner den så långt som det går på emmaljunga nitro city.

Det är första vagnen jag köper, så jag hade ingen tanke på att kolla hur långt de gick att dra ner den, är det så kort sufflett på dom flesta vagnar? Hur skyddar man annars från att de ska snöa in? Sen ville jag även ha en längre shuflett för att skydda mot solen, intestänga in utan bara dra ner längre än vad det går idag.

Jag vill ha tips på någon annan emmaljunga  vagn som har bättre shufflett, inte nitro city pga för små hjul fram. Men de spelar ingen roll om det är fyra fasta eller swivel. Eller något helt annat märke? Inte bugaboo.

• Svar på tråden Inte nöjd med emmaljungan
  • hempagust

Jag hade dragit ut kjolen, jag har den i halvt sittklläge, det går alltså inte att vagnen är i fullt liggläge då, det är de jag har testat och fungerar inte alls. Då lossnar tryckknapparna på suffletten.

• Maddi

Nä precis de går inte i fullt liggläge, de skulle vara klockrent om de gick och hoppas emmaljunga skaffar en sådan modell till mitt nästa barn:)

• jEnNiK

Vi har en emmaljunga city cross. Går ha fullt liggläge och fälla suffletten ända ner till bygeln.. Så det alltså bara är öppet vid hålen som benen sticker ut...

• Johanniee

Antar att BRIO Smile också går bort pga små framhjul? ca 20 cm lufthjul fram om jag inte minns fel. Men sufletten är heeeeeelt fantastisk!

• yodi

det ska komma en nitro med lika stora svängbara framhjul som på duo edge s i höst

• Maddi
    jEnNiK skrev 2013-07-31 19:20:12 följande:
    Vi har en emmaljunga city cross. Går ha fullt liggläge och fälla suffletten ända ner till bygeln.. Så det alltså bara är öppet vid hålen som benen sticker ut...
    kollade in vagnen idag, hade man vetat de så:)
Svar på tråden Inte nöjd med emmaljungan