honeydew skrev 2013-09-24 08:01:37 följande:
Sitter just nu och ammar min dotter, som föddes i fredags på BF

var in till förlossningen dagen innan och fick tid för igångsättning på 40+6. Men efter undersökning så hade jag två cm tapp kvar men var jättemjuk och gick att öppna till tre cm utan att det kändes. Fick hinnsvepning och läkaren sa inom tre dagar har du din bebis.
Fick förvärkar ganska snabbt efter besöket och på kvällen kom de var tionde minut. Lyckades sova två timmar men kl fyra på morgonen kom vi in till förlossningen. Öppen 4-5 cm så vi fick stanna kvar. Jag var tydlig med min oro att bebis var stor, men all personal var positiv och sa åt oss att inte tänka på det nu. Ut kommer bebisen alltid.
Tog tid att öppna sig, vi hann avverka tre skiftlag av barnmorskor. Sista två cm och att bebisen skulle sjunka ned tog flera timmar. Tror jag var öppen tio cm i 2,5 h, men hon låg för högt upp. Var nära att få värkdtimulerande dropp men till slut sjönk hon ned efter att jag bytt till flera olika positioner.
Krystade 15 min och ja det kändes ju som att skita på sig. Hade superbra personal som guidade och hjälpte mig.
Om hon var stor?? JA!! 4565 gr och 54 cm lång. Men jag fick inte en skråma!! Inte minsta lilla bristning eller rispa. Värst som gjort ont efteråt är träningsvärk i kroppen och eftervärkar
Så vi hade en toppenbra förlossning. Skulle lätt göra om den! Det var lugnt och avslappnat, ingen som stressade på oss fast det tog tid (denna förlossning tog dubbelt så lång tid som första). jag hade bra smärtlindring. Prövade bada, akupunktur och sedan epidural och lustgas.
STORT grattis till flickan... så skönt att allt gick bra, vad skönt du fick hinnsvepning..
själv sitter jag här och har 30 dagar kvar till beräknat bf , och jag har ONT
varit inne flera gånger akut på kk och sökt hjälp men dom gör inte ett dugg..
jag håller på att få panik då jag har ångest över en massa saker,
dottern är extremt mammig och vägrar släppa mig
jag fasar inför att lämna henne och åka till kk, dagarna går det bra
men när det är dags för sängen skriker hon sig röd och blå efter mig "/
rädslan att han ska va för stor, att det ska bli akut kejsarsnitt
att jag inte ska ha krafter , då jag kräker hela dagarna och inte får någon sömn på nätterna
p.g av förvärkar/sammandragningar som är extremt jobbiga och håller på hela tiden.
ja allt är kaos i mitt huvud, och det värsta med allt är ju att jag ej vill ta smärtlidring,
lustgas kan jag testa men det gick ej med dottern ( mådde jätte illa ) allt annat tar jag nej till,
vågar inga sprutor d jag är extremt rädd för nålar, alltså typ svimmar bara av att se en..
ska till bm imorgon, hoppas få prata med henne om planerad igångsättning
när , ja när dom vill bevilja det, för då vet jag kan förbereda mig + dottern
på att jag ska lämna henne på dagis sen ska lillebror komma så hon får va med mormor ,
och att vi sen kan åka hem samma dag ( hoppas jag ju iallafall )
för jag känner verkligen att jag vill ej va kvar på bb , måste jag p.g av lbebisen,
så har ja tankar att be mannen åka in och va där med han så jag kan åka hem till dottern,
känns hemskt att känna så men samtidigt så vet jag att jag kommer ej få ro i kroppen där
sittandes och vetandes att hon gråter efter mig , och då kommer jag stressa lillebror också
vid amningen och allt kommer bli helt fel "/