• Nany

Shape Up

Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?

• Svar på tråden Shape Up
  • Pommac
    Tildalainen skrev 2013-12-11 14:36:09 följande:
    Suck... detta med julgodis är ett aber för mig Och det värsta är att jag får dåligt samvete när jag glatt lassar i mig! Önskar att jag kunde njuta utan samvete denna perioden och ta tag i resten efter jul. *snyft*

Samma här! Vilket elände! Jag har fått för mig att vågen ska visa -1,5 kg fram till jul nu! Det får vara slut med fusket. Fast det kommer bli svårt. Har ingen motivation längre. Suck!
  • Frutess

Idag slängde jag i mig ca 100g kanderade nötter. Fasiken de bästa 540kcal jag ätit senaste veckorna

• Nany

Till min förvåning upptäckte jag att jag har gått ner 0,9kg o minskat 0,3 cm runt midjan fast jag har ätit massa smörgås tårta o fikat. Yeeey

• Nany
    Tildalainen skrev 2013-12-12 08:47:05 följande:
    Grattis Nany!! Bra jobbat!

Tack känns kul. Nu väger jag mindre än innan jag blev gravid med barn nr 2 nu har jag 4.8kg kvar till min vikt från innan jag blev gravid med barn nr 1
  • Frutess

Oj såg nu att resten av mitt inlägg inte kom med! Men ville peppa er alla så här i juletider! Jag menar de är bara jul en gång om året och lite får vi njuta tycker jag! Men så klart med måtta och inte varje dag^^

Jag har fortfarande sjuk barn hemma så någon träning blir det inte. Försöker sova i kapp när sonen sover och all övrig tid går åt till att roa honom:) men men sätter igång igen efter jul och nyår och tills dess göra de bästa av situationen:)

• Tildalainen

Jaha, då är man inne i julträsket. Frågan är hur man ska tänka med all julmat och godis som flödar överallt.
    Ska man ta en viktuppgång för att sedan skärpa till sig efter jul? Hur resonerar ni?

• Frutess

Jag kommer köra på. Tänka på vad och hur mycket jag stoppar i mig. Väga mig efter jul och nyår och köra stenhårt då!

• minneli

Min våg vill nog unna mig en god jul för batterierna har tagit slut:)

Jag har 2,6 kg kvar till första målet nu (70 kg), vägde 95 kg (!!!)som mest när jag var gravid. När jag nått 70 vill jag ner 4 kg till.

Vi ska utomlands i juni så det känns som jag borde hinna tills dess.

• Nany

God jul till er alla. Njut av julen och nyår och så kör vi stenhårt efter nyår fram till sommaren så ska vi vara beach klara hehe

• Nany

Hej! Idag tänkte jag börja med shape up igen nu är det stenhårt det gäller. Men efter jag har uppgraderat appen så funkar ej sökmotor är det någon mer som har samma problem

• minneli

Idag har jag varit och tränat och nu måste jag skärpa mig! Har ätit gott hela julen och batterierna har varit slut i vågen... :)

• LängtansBlåaBlomma
    Nany skrev 2014-01-06 09:32:40 följande:
    Hej! Idag tänkte jag börja med shape up igen nu är det stenhårt det gäller. Men efter jag har uppgraderat appen så funkar ej sökmotor är det någon mer som har samma problem
    Hej
    Jag också, lite försiktigt. Igår låg jag på minus, idag plus.
    Jag har inga problem med sökmotorn.
  • Tildalainen

Inga problem med sökmotorn här heller.
    Vågen står tack och lov på +-0 efter helgerna, jag har sannerligen tagit det varligt med mat och godis.
    Men problemet nu är att motivationen tryter Måste hitta tillbaka och gå ner mina sista 3!

• Frutess

Jag ska också börja stenhårt imorgon! Ätit och druckitgott både jul och nyår menvågen ligger på+-0 såklart är nöjd! Mitt mål är att vara på gymmet två dagar i veckan nu till att börja med! Första dagen är imorgon:)

• Zezzan

Är det fler än jag som har problem med recepten på show up? Efter att jag lagt till 2 ingredienser i receptet hamnar resterande direkt i dagboken.

• RockaTot

Hittar ni vad man ska söka för att hitta olika träningar? Det finns ex inga alternativ för gym el styrketräning, vill veta i alla fall ca hur mkt det förbränner via appen. Kan ni söka på det?

Svar på tråden Shape Up