• Pysan1

Vilken vagn bör jag köpa?

Hej. Jag är på jakt efter en sittvagn till dottern då våran nuvarande börjar bli lite sliten (dagligen långa promenader i ur & skur) så den ska få bli sovvagn på förskolan. Detta är första barnet & jag känner mig lite vilsen i barnvagnsdjungeln, så jag hoppas någon kan hjälpa mig. Kan tillägga att vår nuvarande vagn är en crescent classic kombivagn & jag har varit mycket nöjd.

Mina krav:
    Bra i framkomlighet då vi bor "på landet". Mycket promenader på både landsväg, grusväg & skog (svängbara hjul är uteslutet då det endast har krånglat i lera & dåligt plogade vägar. Måste vara stora rejäla hjul).
    Relativt stor varukorg
    Fullt liggläge
    "ombonad"
    Ska fungera i några år (dottern är strax över året, men väldigt lång)
    Snygg - gärna med rosa detaljer :)
    Säker för barnet är en självklarhet

Någon vagn som uppfyller mina krav? Kom med förslag! :)

• Svar på tråden Vilken vagn bör jag köpa?
  • Griseknoen35

Kommer direkt att tänka på Urban jungle. Dock har den ett svängbart framhjul men det är hyfsat stora hjul och är skapt för terräng så dom vagnarna ska gå bra i lera och snö. Annars emmaljunga scooter som finns i rosa dock inte helt liggläge eller speciellt stor varukorg men kostar bara typ 3000.

• justme91

Brio happy funkar ju riktigt bra i både terräng och i stan. Funkar ju även till lite äldre barn. Värt att kolla upp!

• Pysan1
    Griseknoen35 skrev 2013-07-29 21:39:31 följande:
    Kommer direkt att tänka på Urban jungle. Dock har den ett svängbart framhjul men det är hyfsat stora hjul och är skapt för terräng så dom vagnarna ska gå bra i lera och snö. Annars emmaljunga scooter som finns i rosa dock inte helt liggläge eller speciellt stor varukorg men kostar bara typ 3000.

Tack för förslagen. Urban jungle faller mig inte i smaken. Har funderat på emmaljunga scooter men är lite osäker på det med liggläget. Vet du hur mycket det går att fälla ryggstödet?
  • Pysan1
    justme91 skrev 2013-07-29 21:42:09 följande:
    Brio happy funkar ju riktigt bra i både terräng och i stan. Funkar ju även till lite äldre barn. Värt att kolla upp!

Tack så mycket! Den har jag inte ens tänkt på. Den är nog värd att kolla upp lite mer :).
  • Stork

Om du gillade crescent classic, så kanske deras sittvagn skulle passa dig? Hjulen är utformade på samma sätt och är bra på långa barn, jag gillar den!

• Aileen Allannah
    Pysan1 skrev 2013-07-29 22:22:48 följande:

Tack så mycket! Den har jag inte ens tänkt på. Den är nog värd att kolla upp lite mer :).
    Happy, absolut! Det är inte en smidig liten sittvagn, men inte heller den klumpigaste varianten. Absolut mindre och trevligare än er Crescent.
  • Griseknoen35

Emmaljunga scooter går att fälla ner i viloläge. Min dotter på 9 månader har haft vagnen en månad nu och hon sover kanon i den men hon har heller aldrig velat ligga helt plant så det beror nog lite på barnet.

Svar på tråden Vilken vagn bör jag köpa?