Krigström skrev 2013-07-28 23:53:21 följande:
Nej men det är här du ska föra dagbok. Alla sms alla samtal. Alla konversationer där du vill lösa saker ska du skriva ner och datum och tid. Och dom gångerna han har vägrat eller satt sig emot. På sådant vis när detta sen kommer till rätten (om det går så långt) så har du något att kontra med.
"hon vill inte ge mig dagar bla bla bla"
du: nej men när ja ville lösa det med dig torsdagen den ... t.ex så svarade du mig så här.
Och viktigast av allt. Försök att inte låta han "get to you" det är så jävla satans svårt ja vet. Men starta inte en diskussion som inte handlar om barnen. Säg inget om hans liv till han eller hur han lever nu. Svara så minimalt du kan, och börjar han diskutera annat säg bara du vill komma överens för erat barns skull. För det är prio ett och viktigast! Lycka till
Nu senast tex så var han på krigsstigen och visste att jag skulle reagera han sa att vårt barn kallade hans tjej för mamma då sa jag att det tycker inte jag känns riktigt ok. Skulle du vilja att h*n sa pappa till min kille? han svarade att vad fan h*n är för liten för att fatta sånt begriper du väl. Sedan fortsatte han att ni måste jag börja jobba och sätte barnet på dagis i höst för jag kan omöjligt leva på 180 kr per dag, räcker ju inte för att mätta barnet och du vill ju inte bidra med nåt. Ja sa att kan vi ta denna diksussion utan vårt barn är med tack. han sa hur har du tänkt dig att det ska gå till och lät arg. ja sa kan vi ta det nån annan gång tack eller via mail för jag märker att du är upprörd och jag vill inte att vi ska bråka i närheten av vårt barn snälla. Han sa jag är inte ett fucking jävla upprörd med du fattar väl att jag inte kan försörja vårt barn på 180 kr per dag? Jag sa du har SGI dagar till januari att ta ut och det klarar du dig ett tag för har bara tagit ut strax över 30 av någon konstig anledning för jag har kollat upp det. han sa att det stämde inte fast jag vet att det är så. Det är liksom ingen idé att tjafsa emot besserwissern jag orkar inte i vårt barns närvaro och han driver mig mer till vansinne, han kör med massa skrämsel grejr som att han är urfattig för mig fast jag vet att läget inte så för att ge mig dåligt samvete. Han bor i hus berättar ständigt om sitt falshiga liv för att impomera så så jäkla dåligt ställt ekonomiskt har han det inte. Höginkomstagare som han är. Så jäkla trött är jag på han så imorgon tänker jag ta kontakt med familjerätten för jag börjar känna att bristningsgränsen är nådd nu och jag var helt knäckt förbannad och ledsen efter förra gången vi sågs pappan och jag då han bara vill bråka varenda gång och jä,t ska anmärka hur dålig jag är och vilke idiot jag är för att nästa sekund gå att snacka med.
Vi ska ha huvudförhandling eftersom denna utredning kommer skickas dit och jag kommer agera som du säger men hans jäkla advokat är en riktig killer och vad man än säger så är hon där och upprepar mina ord som larviga medans pappan gastar och har sig när han inte har ordet och gör bort sig så domaren får spelet och ber han hålla tyst.
jag hoppas verkligen få ordning på det här så jag kan få trevliga stunder med barnet och slippa hans jäkla ner klankande osv.