• Nyfiken gul

Fredagsmys är för dig.... ?

Jag blir lika förvånad varje gång fredagsmys alltid måste förknippas med något man äter eller stoppar i munnen på något sätt. 
    När blev det så? Och varför måste det vara något man äter?

Hur ser dina vanor ut för fredagsmys?   

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fredagsmys är för dig.... ?
  • Sötnöt

Varför ska jag ha fredagsmys själv? För mig är det att äta nåt gott, då blir jag liksom inte ensam längre

• Zizzy Zimsson

Fredagsmys ägnar vi oss inte åt längre MEN när det begav sig var det väldigt "fördomsfullt".

På kvällen satt familjen bänkade i sofforna framför TV:n och moffade munnen full av chips, godis, läsk och vin, gärna till en bra film som passade hela familjen. :-P 

• MalinEddie

Något sådant existerar inte här. Allt det du tar upp kan vi ägna oss åt oavsett vilken dag det är om vi är på humör för det. Jag sitter gärna uppe lite längre än vanligt om jag är ledig dagen efter men lediga dagar har jag också i veckorna och ibland jobbar jag helg.

Avskyr CIO-metoder.
  • lövet2

Annat: Det är något som aldrig någonsin förekommit i vår familj.

• tjej87

Fredagsmys är att krypa upp i soffan och se en film, äta nått gott till och krama min sambo eller kanske fika eller spela spel med några vänner :) Om jag är sjävl är fredagsmys oftast att gosa in sig i en filt, titta på tv/film och äta godis och dricka te. På sommaren kan det även vara att sitta ute i solen med ett glas vin och lite god mat

• augustisten

Dagis/skola har infört konceptet och hemma innebär det att vi spelar spel eller ser film tillsammans hela familjen. Ibland poppar vi popcorn eller äter fruktsallad till men inte alltid.

• Ramlösa

Vi samlas hela familjen och gör nåt tillsammans, spelar spel, går till badhuset, ut och leka vad som helst men sällan vi äter nåt då förutom middag som inte behöver vara nåt speciellt. Vi lägger inte energi på mat utan ha roligt

• Natulcien

Varför "fredagsmys" över huvud taget?

Vi använder aldrig det begreppet. Men myser gör vi tillsammans mest hela tiden, oavsett veckodag.

• augustisten
    Natulcien skrev 2013-07-24 18:01:15 följande:
    Varför "fredagsmys" över huvud taget?

Vi använder aldrig det begreppet. Men myser gör vi tillsammans mest hela tiden, oavsett veckodag.

För att stora barnet introducerat begreppet och det är fint att han kan bidra med det. För honom är det viktigt att det är just fredagsmys även om vi gör samma sak på torsdagen och lördagen. För mig är det inte alls viktigt att undvika begreppet.
  • Majsan70

Oj vi har haft helgmys i hela mitt liv och så har vi även nu. Film eller spel och något gott att äta till detta. Vad är fel med det? Det är då vi verkligen har tiden att sätta oss ner en stund tillsammans o slappna av.  Detta får ju ske på helgen eftersom större delen av familjen brukar vara lediga då och man kan vara uppe lite längre.

• phillipha

Vi lagat "tvmiddag" vilket är plockmat av varierande svårighetsgrad och en ta film eller tvprogram som hela familjen vill se :) ett sätt att mysa och göra det lite extra speciellt till helgen!

• k girl

För att begreppet varit förknippat med typ tacomiddag sedan det myntades?

Vi använder inte begreppet, men på fredagar brukar vi köpa fika till eftermiddagskaffet.

• fluu

Det är väl en blandning av något extra gott,antingen extra god middag eller kanske lite glass på kvällen och sen någon rolig aktivitet,dock hemma eftersom dottern somnar tidigt.

Vi kallar det dock inte just fredagsmys eftersom det kan förekomma när som helst i veckan.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Natulcien
    augustisten skrev 2013-07-24 18:44:37 följande:

För att stora barnet introducerat begreppet och det är fint att han kan bidra med det. För honom är det viktigt att det är just fredagsmys även om vi gör samma sak på torsdagen och lördagen. För mig är det inte alls viktigt att undvika begreppet.
    Det är inte "viktigt" att undvika begreppet för oss heller. Vi använder det bara inte... det fyller ingen fuktion eftersom vi inte knyter mys till en enda veckodag.
  • Natulcien
    Natulcien skrev 2013-07-24 20:34:41 följande:
    Det är inte "viktigt" att undvika begreppet för oss heller. Vi använder det bara inte... det fyller ingen fuktion eftersom vi inte knyter mys till en enda veckodag.
    Vi äter inte "söndagsmiddag" heller...
  • Biffus

Nu på sommaren gör jag ingen skillnad på veckosagarna. Under terminerna brukar jag ta det lugnt på fredagar, öva piano och eventuellt lösa sudoku (men det är så svårt att hitta några som är svåra nog!). Ta det allmänt lugnt helt enkelt. Jag har så sjukt mycket att göra i veckorna, så jag känner en extrem lättnad över att det är fredag och att jag i några dagar kan öva extra mycket piano.

Svar på tråden Fredagsmys är för dig.... ?