• Pepsi

Brio Happy eller Crescent?

Hej där ute!

Idag var jag och min sambo och titta på barnvagn för allra första gången. Vår lilla kommer i Januari, så vi har ju egentligen gott om tid, men blev så besviken i affären, tyckte att de hade väldigt lite vagnar uppställt så man skulle kunna klämma och känna efter ordentligt.
    Jag fastande för en Brio Happy, med 4 lika stora hjul. Prövade även en Emmaljunga som går bort direkt, för att dom kändes bara stora och klumpiga.
    Affärerna vi var i är inte återförsäljare till Crescent så den har vi inte kunnat testa än. (Vi måste åka till grannstaden) Men det vi har sett på internet verkar Crescent helt okej.

Känner mig väldigt förvirrad, så jag tar tacksamt emot tips om vad man ska tänka på. Ris och Ros när det gäller de olika modellerna...Vad tycker ni?

• Svar på tråden Brio Happy eller Crescent?
  • Griseknoen35

Crescent är dåliga, får mycket reklamationer och håller dålig kvalité på vagnarna. Brio Happy är en bra vagn och du vet att du får en bra vagn om du köper en brio. Annars är emmaljunga också väldigt bra och fick bäst i test i någon undersökning nyss.

• Pepsi
    Griseknoen35 skrev 2013-07-22 19:14:13 följande:
    Crescent är dåliga, får mycket reklamationer och håller dålig kvalité på vagnarna. Brio Happy är en bra vagn och du vet att du får en bra vagn om du köper en brio. Annars är emmaljunga också väldigt bra och fick bäst i test i någon undersökning nyss.

Jag prövade en emmaljunga i affären men gilla den inte. Den var bara stor och klumpig. Tack för tipsen om crescentvagnara! :)
  • eec82

Håller med tidigare talare! Brio är både lättare och smidigare! Så av de två helt klart en brio!!!

• Pepsi
    eec82 skrev 2013-07-22 20:20:01 följande:
    Håller med tidigare talare! Brio är både lättare och smidigare! Så av de två helt klart en brio!!!

När du säger att brio är smidigare...Om jag då tycker Emmaljunga var klumpig då lär jag tycka crescent är lika klumpig? :)
  • sofajj

jag har en crescent diva årsm 2010 och jag är jättenöjd!!! Älskar den

• eec82
    Pepsi skrev 2013-07-22 20:40:40 följande:
    När du säger att brio är smidigare...Om jag då tycker Emmaljunga var klumpig då lär jag tycka crescent är lika klumpig? :)

Ja det lär du göra, den är tyngre å klumpigare. Tyngdpunkten när man ex ska svänga ligger fel den är framtung. Men är ju enbart vad hag erfarit. Varit säljare för båda mörkrena å brio är lättare både att köra samt ifall du får några problem med vagnen. Sen är de ju ok vagnar båda. Men att välja mellan dem två då vinner brio. Sen vet jag inte vilken emnaljunga du provat. ;)
  • Shoaj

Brio smile! Har inga barn men hade jag haft hade jag köpt den :)

• Pepsi
    eec82 skrev 2013-07-22 22:07:27 följande:

Ja det lär du göra, den är tyngre å klumpigare. Tyngdpunkten när man ex ska svänga ligger fel den är framtung. Men är ju enbart vad hag erfarit. Varit säljare för båda mörkrena å brio är lättare både att köra samt ifall du får några problem med vagnen. Sen är de ju ok vagnar båda. Men att välja mellan dem två då vinner brio. Sen vet jag inte vilken emnaljunga du provat. ;)
    Det var någon tung och otymplig Emmaljunga...Min kompis har en sådan till sin son och jag tycker bara de ser stora och klumpiga ut.
    Brion var ju något mindre och kändes lättare och köra.
  • Pepsi
    LivetSomSofia skrev 2013-07-22 22:11:14 följande:
    Crescent diva är ju den sämsta av dem!:D haha, ja smaken är som baken!
    Jag har tänkt på det, det är inte så många som säljer Crescent...Ingen i vår stad och då bor vi ändå i en medelstor stad.  Men har kollat på Brion och är nog rätt fast vid den...Nu ska vi bara övertala sambon oxå :D
  • Dr to be

Hej! Jag har inte testar brios vagnar men vi började föräldralivet med en emmaljunga city cross som efter ett år byttes ut mot en crescent classic årsmodell -12 som vi bara älskar. Varför bytte vi och varför älskar vi den; Stabil vagn Fullt liggläge Vändbart styre Rullar superlätt på sina lufthjul Har hög markfri gång (varukorgen sitter högt upp från marken) vilket underlättar skogs- och vinterpromenader (Vagnen går in i fullt liggläge i hissen vilket emmaljungan tyvärr inte gjorde...)

• Pepsi
    Dr to be skrev 2013-07-23 09:24:47 följande:
    Hej! Jag har inte testar brios vagnar men vi började föräldralivet med en emmaljunga city cross som efter ett år byttes ut mot en crescent classic årsmodell -12 som vi bara älskar. Varför bytte vi och varför älskar vi den; Stabil vagn Fullt liggläge Vändbart styre Rullar superlätt på sina lufthjul Har hög markfri gång (varukorgen sitter högt upp från marken) vilket underlättar skogs- och vinterpromenader (Vagnen går in i fullt liggläge i hissen vilket emmaljungan tyvärr inte gjorde...)

Tack för ditt svar Ska bli intressant och kolla på crescentvagnarna. :)
  • sofajj
    Pepsi skrev 2013-07-22 20:54:10 följande:

Vad är det som är bra med den? :)
    Den är vändbar och har svängbara framhjul som går att låsa. De går att köpa olika klädslar och suffletter till den också. Tycker inte att den är dålig på nåt sätt alls men alla tycker väl olika.
  • Pepsi
    sofajj skrev 2013-07-23 14:51:38 följande:
    Den är vändbar och har svängbara framhjul som går att låsa. De går att köpa olika klädslar och suffletter till den också. Tycker inte att den är dålig på nåt sätt alls men alla tycker väl olika.
    Så sant så...Det är så sjukt svårt det här med vagn...Trodde det skulle va kul o leta vagn men blev bara på dåligt humör i affären igår ...Hormoner kanske? :P
Svar på tråden Brio Happy eller Crescent?