• Signatur

Har du lördag hela veckan under semestern?

Är lite förundrad över ett par grannar som verkligen kör med "lördag hela veckan lång" när de har semester. De dricker alkohol, badar i polen och gastar halva nätterna, sällan tyst före 2 (på natten). Först och främst undrar jag hur de orkar. Men jag undrar också varför de inte tar minsta lilla hänsyn till sina grannar. Alla har inte semester samtidigt.  Tack och lov har vi semester också, men det är ändå lite jobbigt att inte få sova.

På varenda ställe jag har bott har det varit någon som gjort så här.  Så nu är min fråga, hur gör du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du lördag hela veckan under semestern?
  • Mercurialis

Ja, våra sommarkvällar ser ungefär likadana ut oavsett vilken dag i veckan det är men våra sommarkvällar har ingen likhet med det som beskrivs i trådstarten.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Pallas

Lördag hela veckan, yes. Jag är dock inte det gapiga typen, dock en nattuggla med hörlurar.

• Vinterankan

Ja vi har lördag hela veckan, men vi beter oss inte på det sättet du beskriver på lördagar. Men vi gör ingen skillnad på dagarna på semestern. Vill vi ha ett glas vin eller vara uppe sent eller något annat så spelar det ingen roll om det är lördag eller tisdag.

• LängtansMirakel

Njae; jag äter gärna gott, struntar i rutiner, sover länge och sitter ute i trädgården länge på nätterna (till klockan 2 minst) när det är bra väder.

Jag är dock väldigt noga med att visa hänsyn till mina grannar, det både på dagtid men speciellt på nätterna.

Om mina hundar skäller efter klockan 22 så får de omedelbart gå in, om jag spelar musik är det extremt tyst (så att det inte ens hörs in i min egen bostad om jag skulle gå in) alternativt så har jag hörlurar och så vidare.

Jag retar mig fruktansvärt mycket på grannar som stör (spelar hög musik, är allmänt högljudda och liknande) - oavsett om det är dag eller natt.

Jag vill sitta ute och njuta av naturens ljud; fåglar som sjunger, bin som surrar, vinden som sveper, barn som leker, folk som skrattar och pratar i normal ton, musik som spelar på tyst volym och hörs lite avlägset, kanske en hund som skäller till, ett barn som skriker lite, en bil som kör förbi.

Det "får" inte drunkna i hänsynslösa grannar som inte verkar bry sig om andra än sig själva, som inte förstår att hela gatan inte tycker att deras samtal är intressanta, att de har en perfekt musikstil och underbar sångröst etc?

Det värsta tycker jag är när man inte ens kan sitta inne och se på TV gör att grannarnas oväsen överröstar TVn?

Får tillägga att jag i te har något emot att folk har fest på helgerna, så länge det inte är varje dag i helgen/så fort det är fint väder.

Om man har gäster på vardagar när man har semester så anser jag att man absolut måste visa hänsyn till att alla inte har semester samtidigt och då tänka på ljudnivån;efter klockan 22-23 får man se till att det är dämpat - går inte att sitta ute och skråla till klockan 5-6 på morgonen?

• Themis

Nej, mer tvärtom!

Jag sover, äter och tränar bättre, försöker trimma kroppen och får välbefinnande av det.

Det blir väl en del onyttigheter också men vi är mycket måttliga med festande faktiskt.

Fast vi har grannar som är som du skriver och ylar Gyllene tider till halvtvå på natten, så fenomenet är inte okänt...

Män är från Mars, Themis är från Styx. /Aniiee, indirekt
  • IsDimma

Lördag hela vecka? Ja, visst. Men det innebär mer att sova ut på morgonen, vara uppe längre på kvällen, känna efter vad man vill göra under dagen osv. Inte bete sig som dina grannar!

• Nicke

Jag dricker inte alkohol hemma om det nu inte är fest och det har jag mycket sällan hemma hos mig. Mest för att man knappt kan ta sig hit. Jag gör mest ingenting när jag har semester och det är sjukt skönt.

• Nape

Vi håller ju inte ens på sådär på lördagarna, haha.

Men jo, lördag hela veckan, men på vårt sätt. Tex sitter uppe lite för länge och ser på film, äter sen frukost, äter extra gott och njuter av livet.

• Jennie med ie
    Signatur skrev 2013-07-21 20:12:06 följande:
    Är lite förundrad över ett par grannar som verkligen kör med "lördag hela veckan lång" när de har semester. De dricker alkohol, badar i polen och gastar halva nätterna, sällan tyst före 2 (på natten). Först och främst undrar jag hur de orkar. Men jag undrar också varför de inte tar minsta lilla hänsyn till sina grannar. Alla har inte semester samtidigt.  Tack och lov har vi semester också, men det är ändå lite jobbigt att inte få sova. På varenda ställe jag har bott har det varit någon som gjort så här.  Så nu är min fråga, hur gör du?

Dricks alkohol görs det de flesta dagar, för någon eller för båda/alla. Badar i poolen likaså, även kvällstid. Men gastar och för väsen halva natten? Nope, vare sig det är lördag på riktigt eller ej.
  • Majsan70

Nåja alla firar vi lördagar med olika rutiner.

Men ja jag dricker gärna vin när som under min semester. Poolen badar vi i när de är öppen och då naturligtvis nyktra. Gapar gör vi inte oavsett veckodag och nattugglor ja till viss del jag men maken är det året om.

• Michael 310

Har visserligennte semester,en mycket ledigt ændå, och då ær det lørdag hela tiden. Dvs sena kvællar sena mornar och gærna ett glas vin med sambon.

Svar på tråden Har du lördag hela veckan under semestern?