Njae; jag äter gärna gott, struntar i rutiner, sover länge och sitter ute i trädgården länge på nätterna (till klockan 2 minst) när det är bra väder.
Jag är dock väldigt noga med att visa hänsyn till mina grannar, det både på dagtid men speciellt på nätterna.
Om mina hundar skäller efter klockan 22 så får de omedelbart gå in, om jag spelar musik är det extremt tyst (så att det inte ens hörs in i min egen bostad om jag skulle gå in) alternativt så har jag hörlurar och så vidare.
Jag retar mig fruktansvärt mycket på grannar som stör (spelar hög musik, är allmänt högljudda och liknande) - oavsett om det är dag eller natt.
Jag vill sitta ute och njuta av naturens ljud; fåglar som sjunger, bin som surrar, vinden som sveper, barn som leker, folk som skrattar och pratar i normal ton, musik som spelar på tyst volym och hörs lite avlägset, kanske en hund som skäller till, ett barn som skriker lite, en bil som kör förbi.
Det "får" inte drunkna i hänsynslösa grannar som inte verkar bry sig om andra än sig själva, som inte förstår att hela gatan inte tycker att deras samtal är intressanta, att de har en perfekt musikstil och underbar sångröst etc?
Det värsta tycker jag är när man inte ens kan sitta inne och se på TV gör att grannarnas oväsen överröstar TVn?
Får tillägga att jag i te har något emot att folk har fest på helgerna, så länge det inte är varje dag i helgen/så fort det är fint väder.
Om man har gäster på vardagar när man har semester så anser jag att man absolut måste visa hänsyn till att alla inte har semester samtidigt och då tänka på ljudnivån;efter klockan 22-23 får man se till att det är dämpat - går inte att sitta ute och skråla till klockan 5-6 på morgonen?