• Bling Bling

Bekosta ÄggdonationnHur gör ni..

Hej

Undrar hur ni gör för att bekosta äggdonation utomlands.Alltså att man inte får något ifrån fk  i efterhand som vissa kan ha rätt till..

Jag är 45 och min man är 39 vi har bestämt att spara undan varje månad.Mina skattepengar lade jag undan direkt.

Måste spara minst 2 månader till innan vi har fått ihop all inklusive resor medicin mm. 

Det är ju inte lite pengar man talar om.Jag blir nästan rädd för den dagen jag är där och ska vänta på mitt svar. 

Har sagt att vi satsar en gång.Men känner jag mej själv så blir det nog mera försök..

Vill helst inte ta lån såna har jag så det räcker och blir mer till.   

• Svar på tråden Bekosta ÄggdonationnHur gör ni..
  • MammaLiv

Gamla bilar, semester hemma, matlådor och tullar på ett arv. Men ja, det kostar....

• Juliette F

Sparade pengar, lite från ett arv, jobbar på och lever lite snålare än normalt. Skulle aldrig ta lån för ÄD av det skälet att om det blir minus är det för psykiskt pissigt att betala av på lånet efteråt.Gråter

• annaba

Sparade pengar mestadels, och lite förskott på arvet som föräldrarna uttrycker det - de vill gärna bidra med lite också då de inte har barnbarn sedan tidigare och gärna vill ha.

• Juliette F
    annaba skrev 2013-09-01 12:43:38 följande:
    Sparade pengar mestadels, och lite förskott på arvet som föräldrarna uttrycker det - de vill gärna bidra med lite också då de inte har barnbarn sedan tidigare och gärna vill ha.
    Hoppas de får uppleva barnbarn 2014 annaba! Nu är det vår tur.

Dryga 100 000 SEK är uppe i rök, och inte har vi fått något för de pengarna - annat än hormonsprutor, falska förhoppningar och tårar. Men vadå, vi hade kunnat köpa en halv ny bil för de pengarna, och inte hade det gjort oss lyckligare. Det är ju Baby vi vil ha! Så vår tioåriga Toyota får rulla på några år till. Tummar och tår för att den pallar, våra pengar behövs till annat just nu.Flört
  • kaffetunnan

Tog ett lån som betalas tillbaka på två år. Dock amorterar jag bort lånet snabbare. Vill ju inte ha lån nu när grabbarna kommer. FP är inte så stor om man ska dra ut på dagarna så de räcker längre.

• Caspianne

Säger som de flesta andra: Sparade pengar, gamla bilar, semestrar hemma osv.

Har lagt ca 100.000kr på ÄD utomlands utan tillstymmelse till plus (ingen ersättning från FK).
    Är dock gravid i v.34 nu efter ÄD i Sverige (!) så nu kan jag lätt säga att det var värt allt!

annaba och Juliette: Hur går det för er? Hjärta

• Juliette F
    Caspianne skrev 2013-09-03 17:44:41 följande:
    Säger som de flesta andra: Sparade pengar, gamla bilar, semestrar hemma osv.

Har lagt ca 100.000kr på ÄD utomlands utan tillstymmelse till plus (ingen ersättning från FK).
    Är dock gravid i v.34 nu efter ÄD i Sverige (!) så nu kan jag lätt säga att det var värt allt!

annaba och Juliette: Hur går det för er? Hjärta

Hej Caspianne, det går framåt med snigelfart. Kämpat i 6 månader för att få ner TSH:et. Just nu är det på drygt 4 men måste helst ner till 1. Så jag har höjt Levaxindosen sen en tid tillbaks, nya blodprover om ett par veckor. Är det ok då, blir det FET med EA i oktober på Reprogenesis, Brno. Håller tummar o tår...Härligt med din graviditet och att du får träffa bebisen snart!! Stort lycka till nu, hoppas du får en fin förlossning!! Baby
  • annaba
    Caspianne - är precis på slutet av första mensen efter MA, positivit att kroppen kom igång ganska precis efter sin gamla cykel - 32 dagar från det att blödningen efter missfallet startade, ungefär en vecka senare än min normala cykel som ligger kring 25 dagar, men inom normalintervallet där de säger 4-6 veckor efter missfallet. Hoppas på att nästa mens också kommer ungefär som den ska - i så fall siktar vi på nästa försök i slutet oktober/början november då Riga vill ha två normala menstruationer mellan försöken.
  • isisisis

För oss tog det 6 år att få till det.
    Det blev sparpengar ,bonusar på jobbet,fick arbetsplatsen att dra av min kostnad en gång.
    Jobbade extra som personlig assistent och till sist även ett lån på 25.000.
    5 :e försöket lyckades vi på.

• ahm66

Vi har tagit lån. Privat IVF kostade först runt 40 000,- , pluss alla mediciner som inte blev något, så har vi två försök med ny donor hos Riga som kostade typ 59 000,- pr. styck, pluss de frysta försökena som också kostade pr. styck. Så har vi alla flygresor. Också de som var bokade som vi inte kunde använda eftersom ägget inte överlevde tining.

Men nu har jag två tvillingpojkar, och betalar mer än gärna av på lånet !!!!!

Min ålder tillsa att jag inte direkt kunde spara och sprinkla, då hade vi inte kunnar gjort något på länge.    

Svar på tråden Bekosta ÄggdonationnHur gör ni..