sluta pumpa=dåligt samvete :'(
Hej, Jag har idag efter mycket vel fram och tillbaka bestämt mig för att sluta pumpa och nu har jag jättedåligt samvete över mitt beslut :( har punpat och gett ur flaska sen vår dotter var 6 dagar då amningen aldrig fungerade. Redan på BB började amningen strula då hon inte alls var intresserad av bröstet. All personl försökte hjälpa oss att få igång amningen och tjatade om hur viktigt det var vilket gjorde att jag blev enormt stressad och redan då började amningen kännas jobbig och onaturlig för mig. Vi blev sedan hemskickade från bb utan att amningen riktigt kommit igång vilket resulterade i att första tiden hemma blev riktigt kämpig...dottern skrek oavbrutet och jag försökte verkligen amma men hon vägrade ta bröstet. Det slutade med att även jag grät konstant och började må väldigt dåligt. Efter att fått hjälp av bvc kom det fram att jag har jättedåligt med bröstmjölk. Jag började pumpa för att kontrollera hur mycket hon fick i sig och kompletterade sedan med ersättning. Jag började pumpa var 3:e timme och fick sammanlagt ut max 50 ml. Har hållt på så sen dess och idag är vår dotter 7 veckor och jag känner att jag inte orkar mer :( varje pumpningstillfälle ger mig verkligen ångest. Jag känner mig ledsen och värdelös för att jag knappt får ur någon mjölk... känns som den första tiden har blivit förstörd av hysterin kring amningen och pumpningen :( jag förknippar de här första veckorna med ångest. Flera gånger har jag bestämt mig för att sluta pumpa för att sedan pngra mig då mitt dåliga samvete tar över. Jag mår dåligt om jag pumpar och jag mår dåligt av att sluta. Jag känner att jag inte vill försöka ge bröstet igen då jag har väldigt jobbiga erfarenheter kring det och inget självförtroende alls. Ber om ursäkt för ett rörigt inlägg men jag har så svårt att sätta ord på hur jag känner just nu.