• Skogsnorpan

Emmaljunga city cross

Hej Vi tittar just nu på att köpa en Emmaljunga City Cross och skulle behöva svar på lite frågor som jag inte känner att jag hittar på deras sida, så om någon har en 2013 hade jag varit glad för lite hjälp. Det första jag undrar är hur det är med däcken? Kan man byta de som sitter på mot ett par luftdäck man kan pumpa själv? Om man inte kan byta däcken, hur är de som sitter på? Blir det hårt och statiskt mot underlaget? Eller är det så bra fjädring i vagnen att det inte spelar så stor roll? Bebisen ska komma i nov så det kommer bli mycket ut å gå i snö å modd så har lite krav på däcken. Sedan undrar jag hur det är med de vagnag som är "fuskläder" är de klibbiga för barnet sedan i sittdelen? Eller är det tyg där? Bra ventliation? Tacksam om någon som har en Emmaljunga city cross vill berätta lite mer!

• Svar på tråden Emmaljunga city cross
  • TheCarioca

Vi har en city cross 2013. Däcken är kanonbra, rullar hur bra som helst i all möjlig terräng (kört överallt UTOM asfalt så här långt eftersom vi bor på lander). Vi är nöjda med vår vagn. Varför byta till luftdäck när man har däck som är bättre och inte riskerar punka? Ventilationen är bra trots en varm dag, liggdelen går ju reglera efter värme/kyla så det släpper igenom ventilation under barnet. Mao en jättebra vagn på många vis :)

• Skogsnorpan

Vad skönt att höra! Har hittat en till kanonpris, som jag nog ska skicka syrran att köpa.

• susannapanna

Vi har också en city cross och är supernöjda. Du kan ju också ställa in fjädringen i chassit - om du vill ha den mjukare!

• eec82

Du kan inte byta hjulen. Då funkar inte bromsen. Är kugghjulsbroms på city cross å det är det inte på classic vagnarna med lufthjul.

• Skogsnorpan
    eec82 skrev 2013-07-20 17:20:23 följande:
    Du kan inte byta hjulen. Då funkar inte bromsen. Är kugghjulsbroms på city cross å det är det inte på classic vagnarna med lufthjul.

Ok, då är jag med..... Lite synd, men de verkar ju funka bra de som sitter.... Ska iväg imorgon å känna en gång till å sen kan det nog bli en sån.
  • eec82

De är super men vintertid föredrar jag lufthjul. ;) har en gammal classic som står. Säljer jag aldrig är super då det är oplogat. Men city cross kommer där efter. ;) Så är absolut en bra vagn.

• JosefinCM

Vi har en city cross -13 med fast en Pp, det är olika däck på vanliga cc och Pp om jag inte minns fel. Jag älskar våran, har kört den genom snö och modd, på grus och asfalt. Våran dotter har alltid suttit och legat jättebra i vagnen och vi är toppennöjda alla tre! Jag rekommenderar den varmt:).

• Skogsnorpan

Har idag kikat och klämmt lite till på city crossen och har då en fråga efter att googlat tok mycket utan svar. Vilka färger är det som är pp? Jag vill ju ha de nya TPU-hjulen.....

• eec82

Vet inte vilja färger men de har ju anilinens handtag de som är svart och vita. De andra har "gamla" skumgummihantaget.

• JosefinCM

Pp black/red har vi, vet även att det finns grått, svart och blått. Emmaljunga har alla Pp färgerna på sin hemsida.

• Krila

Det GÅR att byta till lufthjul. Om du hittar däck som passar vagnar med kugghjulsbroms. 

Har en city cross 2012. ÄLSKAR vagnen! Finns bara en nackdel. Den är stor och otymplig. Men det har jag löst genom att köpa en paraplysulky (Njoy bubble) till de tillfällen man inte vill släpa med emmaljungan 

Svar på tråden Emmaljunga city cross