h8him skrev 2013-07-20 15:48:43 följande:
Jag tolkade denna mening som det: "Jag har aldrig ändrat, jag har sagt att det inte spelar någon roll för mig, det är han som ändrar och det är bara för mig att infinna mig i det."
Okej, men han vill kanske inte ha fler foton? Man får ändra sig.
Vad jag menar är att han kanske har en annan uppfattning om dotterns bästa, än vad du har. Hon har väl även vänner hemma där ni bor?
Nej, det har jag aldrig påstått. Om problemen nu är så stora gällande att han inte sköter hennes hygien så tycker jag verkligen att dagis borde uppmärksamma det. Ännu bättre blir det ju om ni har hämtning/lämning via dagis, då borde det bli hur tydligt som helst.
Nej, men han kanske är en tillräckligt god förälder trots allt? Du får ju uppmärksamma dagis och soc på de brister du ser i hans omvårdnad av dottern. Så får du väl hoppas att det blir en förändring?
Då var det jag som uttryckte mig fel kanske, men just nu lämnar/hämtar vi på dagis då han inte bara kan skita i att hämta henne, för det kommer ju dagis uppmärksamma.
Hon har inga kompisar alls. Hon har en kusin som är jämngammal, sen har hon en annan flicka som vi har introducerat för henne så hon ska få någon kompis alls.
Jo, därför kör vi så. Som sagt, han ska ju flytta, det är mer det som oroar mig.