• Millan83

Hur sover du helst?

Nyfiken på hur folk föredrar att spendera sina nätter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-19 20:07
    Förtydligande: I alternativ tre så delar ni sovrum men inte säng!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur sover du helst?
  • Cecese

Att sova bredvid någon jag älskar. Helst så somnar jag i skedställning med hans armar om mej. Det är typ det enda jag saknar med exet, vi somnade alltid så.

• Millan83

Jag sover också helst nära någon! Förut min man, men nu gärna både honom och dottern. Hon är elva månader och vi har samsovit sedan start.

Anledningen till min fråga är att så många verkar tycka att det är härligt att sova med någon medan man samtidigt tycker att ett litet barn ska sova i en egen säng, långt borta... Till varje pris. Oavsett om barnet verkar föredra det eller ej.

• Meddelande borttaget
  • mycketsaft
    Millan83 skrev 2013-07-19 21:17:20 följande:
    Jag sover också helst nära någon! Förut min man, men nu gärna både honom och dottern. Hon är elva månader och vi har samsovit sedan start.

Anledningen till min fråga är att så många verkar tycka att det är härligt att sova med någon medan man samtidigt tycker att ett litet barn ska sova i en egen säng, långt borta... Till varje pris. Oavsett om barnet verkar föredra det eller ej.

Vi hade dottern mellan oss tills hon var ca. 1 år, nu sover hon oftast själv. Jag hade kunnat ha kvar henne om det inte vore för att hon ville amma hela tiden när hon var nära mig och jag var tvungen att sluta för att jag började om att jobba. Håller med om att man hör folk tycka att man ska vänja dem vid egen säng och helst eget rum från typ tre månader.. Tycker inte att man behöver ha någon brådska. Jag blev ganska less på alla som tjatade om att vi måste vänja av henne.
  • cosinus

Jag tycker det är jätteskönt att sova själv i eget rum.

Mannen är väl ok att ha i samma rum om han håller sig på sin sida sängen men jag vill inte ha någon under samma täcke.

Barnen sover jag dock med rätt ofta då de vill samsova och i natt hade jag nog 30 uppvak samt ett kissbesök på toa och ett barn som kissat i sängen.

Mannen är inte alls lika lättväkt som mig så han tar 3/4 av nätterna med barnen och jag tar ett eget rum. Helt underbart. För även om barnen är mysiga håller jag på att bli vansinnig 28e gången jag får en fot i magen så jag vaknar.

• Gizmo

Jag vill sova ensam i min säng, på grund av att jag snarkar väldigt mycket och slåss med allt i min närhet.

• missan75

Bredvid min man, fast inte hud mot hud utan med lite avstånd, men under samma täcke. (Dubbeltäcke)

• missan75

Däremot har jag aldrig varit en fan av att sova med mina barn, iallafall inte efter att de blivit rörliga, för de tar ju upp sådan sjukt stor plats och att vakna med händer och fötter i ansikte, i rygg och i mage är inte inget jag gillar.

• Rafael90

Brukar alltid lägga mig och läsa eller lösa korsord i sängen medan min kille är uppe och gör nåt. Sen kommer han och stoppar om mig och lägger sig en stund efter mig när jag nästan somnat. Det tycker jag är asmysigt, har av nån anledning jättesvårt att somna om han redan ligger bredvid mig.

• ApanApansson

Sover tillsammans i samma säng, skulle aldrig vilja sova helt ensam jag avskyr att vara ensam. Barnen får naturligtvis också vara med oss, de vill ju precis som oss inte ligga helt ensamma när de ska somna och sova

Stupid is, as stupid does!
  • LillGris

Jag sover med min karl, min 1,5åribg och min 3 veckor gamla bebis :) värsta familjesängen, hur mysigt som helst!

• mice

Jag sover bra vilket som, men det mysigaste är med min pojkvän. Älskar att vakna och känna hans lukt och att få krypa tillbaka in under täcket till hans varma kropp. Hjärta

• lilletrille
    röderaff skrev 2013-07-19 20:36:42 följande:
    Dom flesta ger ju ljud ifrån sig, och även om det inte är högsljudda snarkningar så rör man ju oftast på sig i sömnen och mumlar när man drömmer. Jag är oerhört ljudkänslig och vaknar av minsta lilla. Dessutom gillar jag inte den där tvåsamhetsnormen att man ska ligga sked och gosa och natta varandra. Jag vill stilla somna in i lugn och ro till en god bok eller min Ipad.

Jag är likadan. Jag sover gärna i samma säng, men jag skall ha utrymme. Inget jävla kramande och annan skit när man skall sova. Vaknar ibland av att han slänger sin arm över mig med da puttar jag bort honom. Sjukt jobbigt med människor som skall klänga på natten!
  • mice

Jag sover stilla som i graven faktiskt.. Och snarkar inte, antar att det uppskattas av sängkamraten. Glad Mitt ex snarkade och rullade runt så mycket att jag fick sömnproblem, tack gode gud att det är slut mellan oss nu...

Svar på tråden Hur sover du helst?