Sjukdom som omöjliggör naturlig gravididet, sambo vill ändå vänta!
Jag har en sjukdom som gör det svårt att få barn på naturlig väg. Det är inget vi visste när vi blev tillsammans för 4 år sedan. Min sambo var i början helt anti barn, ville inte ha några alls. Nu vill han absolut ha barn i framtiden.
Problemet är att vi är 30 nu och jag är livrädd för att vänta.. Min sambo är inte alls i barntankarna och som det känns kommer han aldrig bli redo att ta beslutet. Vill inte prata om det, säger att det kommer gå hur bra som helst när vi börjar försöka, trots att det i stort sett är omöjligt. Vad som återstår är såklart IVF, men det är också något som han vägrar lyssna på hur det går till. Han tror man går till en läkare bara som hokuspokus ordnar det. Han tror också det är gratis och lätt som en plätt.
Han är egentligen inte så omogen som ovan tyder på, men har en del egna problem med sig själv som han jobbar med att lösa. Bla tidigare depression.
Han har uttryckt att skulle jag bli gravid av misstag så är det jättevälkommet. Men misstag är omöjliga då jag inte har någon ägglossning alls.
Är det någon som varit i liknande situation? Borde man inte efter så lång tid tillsammans naturligt komma in på barn?