Paraplysulky
Vad har ni för paraplysulky och har den fungerat bra? :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-17 21:29
Och var den billig?
Vad har ni för paraplysulky och har den fungerat bra? :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-17 21:29
Och var den billig?
Jag har två till mitt sista barn och har haft en annan till ett av de äldre barnen och tycker att det är lönt att satsa på en lite bättre, typ MacLaren eller Silvercross, om man tänker ha den till "vardags" eller på en längre resa. Nu har jag två billiga Carena-vagnar. Deras absolut enklaste och billigaste för 299:- och en bättre, med fullt liggläge och sufflett, varukorg och automatiskt spärrlås så man kan fälla ihop den och lyfta upp den i en enda rörelse med ena handen. Mycket bra! Den kostade ca 1000:-, 2013 års modell. Men ingen av dessa billiga hade jag kunnat tänka mig att ha som vardagsvagn. Jag har de enbart som extravagn i bilen och vid resor. I vanliga fall har vi en Emmaljunga med fyra rejäla däck och där man kan ha barnet mot sig om man vill.
Tror den vi har heter typ "4me" eller något. Kostade väl runt 2-300 kronor. Den har en liten korg undertill och så har den två sittlägen. Dock ingen större skillnad mellan dem, men jaja. Sonen verkar gilla den i alla fall. Jag har dock inte använt den jättemycket eftersom jag föredrar den stora Briovagnen vi har. Tycker den är skönare att köra eftersom jag ofta kör med en hand och det då är enklare med en vågrät stång än två handtag (som det är på sulkyn). Men sulkyn är bra att ha ifall man skall cykla någonstans och sonen börjar bli lite trött (kan ha med sulkyn på styret) eller om man skall iväg och handla. Men skulle aldrig ta med den för en heldag på Liseberg eller dylikt. Utan jag vill bara behöva putta den kortare sträckor.
babytravels enklaste modell. Kostar typ 300 kr. Den gör sitt jobb.
Vi hade först en Carena med fullt liggläge men den var inte alls bra. Nu har vi (sedan fyra år tillbaka) en Chicco Lite Way som vi är väldigt nöjda med!
Mamas & papas tvillingparaplyvagn var vi supernöjd med, finns också som enkelvagn. Påminner om Mc Laren, men lite förmånligare.
När den efter många flygresor till slut gick sönder när kastades på planet, så fick vi som ersättning ett billigare märke, inte alls lika bra. Plastiga skramlande hjul, fulare osv. Så jag tror nog det löns ta ur det dyrare segmentet, ifall man tänkt använda vagnen en hel del.
Carena lie back lux. Idag kördes den i elljusspåret utan större problem:) Har den som extravagn i vår lilla bil och gjorde en utflykt till skogen idag. Bara att låsa framhjulen på ojämna underlag. Den har större hjul (iaf fram) än t.ex Chicco liteway, vilket nog gör viss skillnad. (Min kompis har en Chicco lw och hon tycker att den i stort sett bara funkar på asfalt). Så jag är nöjd med Carenan, kostade ca 700kr.
Tack ni för tipsen :)
En mclaren tvilling har vi så nöjda beställde från England;)