Thotis90 skrev 2013-07-18 16:20:50 följande:
Det har kollats TSH två gånger, en gång på vårdcentralen (i ett annat syfte) och en gång i fertilitetsutredningen. Det låg senast på 1.8. Vi har inte fått ta del av några siffror annat än på TSH. Jag skall höra med vår läkare nästa gång vi träffar henne. Det skulle vara intressant att få siffrorna i handen och inte bara höra att allt ser bra ut. Man vill ju veta om det är bra eller om det är bra, men på gränsen till dåligt osv.
Jag har provat bidrottninggelé, rosenrot (två olika sorter), munkpeppar, extra tillskott av d-vitamin, extra tillskott av zink, bisolvon och jättenattljusolja. Det enda som gav någonting var en av rosenroten. Jag gick ägglossning tidigare av den och jag kände av ägglossningen mer, men annars har tillskotten inte gjort någonting alls.
Jag krävde att få alla siffor, alla gånger. Jag hade inte ens fått diagnosen PCOS om det inte vore för att jag stod på mig. 8 läkare sa att allt var ok, jag fick driva på det för att hitta en läkare som tillslut satte samman alla prover.. TSH på 1,8 + inga barn är inte alls ok!! Googla på det kommer du kunna hitta massor att läsa... Inför IVF brukar dem ex aldrig vilja att man ska ligga över 1, varför skulle de då va okej i andra fall?
Thotis90 skrev 2013-07-18 16:46:28 följande:
Jag har fullt förtroende för läkarna på kvinnokliniken (där vi gör vår utredning), men jag tycker ändå att det kan vara bra att få siffrorna i handen

Alltid bra att kunna kolla att allt stämmer :)