• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken vagn skulle du välja och varför?
  • Lufsan
    Griseknoen35 skrev 2013-07-14 14:08:10 följande:
    Tänkte nog det. Ville bara slänga in en liten varning om singen just för den fått mycket negativt om bredden ;)
    Du hade helt rätt hade inte ens kollat på det. Och lufthjul är ju bättre för körkänslan. Sen kostar Simle en tusenlapp mer men det kan det vara värt. 
    En dag i sänder.
  • RöttÄrSött

Jag skulle ta Emmaljungan för att den har "vanlig" sits och är rymligare. Visst kan det vara obekvämt den korta tid man just bytt till sittdel men barnet sitter som en hösäck men det är ju övergående.

Alternativt skulle jag kunna tänka mig Emmaljungas nya super Nitro som har Edgens stora hjul men du har en helt separat liggdel med egen sufflett. Då kan du sälja liggdelen separat, ha olika färger på delarna samt slipper problemet med att suffletten blir mer blekt än liggdelen (när den sitter på sittdelen syns det inte eftersom den också bleks men byter du tillbaka till liggdel är det risk för att det blivit stor nyansskillnad).

• stor grön drake

För att jag haft en Edge innan och älskar den. Enda felet är att den är lite liten (men buggan är ju ännu mindre) och jag har iof inte testat nya DuoS chassit, men kört nitro chassi i ett år och basserar beömningen på det.
    Bugaboo är för mig helt ointressant i nuläget. Vid eventuella täta syskon i framtiden kanske en Donkey kulle vara aktuell, men när och om den tiden kommer finns det äkert flermarta lösningar på marknaden

• yodi

Emmaljunga

dels för att när jag kände på en buggaboo så kändes den skranglig på något vis, men framför allt för att jag läste i en artikel som aftonbladet publicerade för någon dag sedan,  där test fakta hade testat ett antal barnvagnar och Emmaljunga var den enda som fick godkänt. det var klämrisk på buggaboo.  

• nirakanna2
    Lycka 1 skrev 2013-07-14 12:03:10 följande:
    Denna vagn kommer inte tas med i bilen då vi redan köpt en annan liten "bilvagn" som kommer ligga där hela tiden och som babyskyddet kan fästas på    

Jag skulle nog ändå kolla hur vagnen får plats i bilen, för en sådan vagn där man kan fästa på babyskyddet vill man väl bara använda korta stunder? Det kan ju hända t.ex. att man vill ta bilen för att komma till något trevligt promenad/picknickställe och vara borta länge
  • Maddi

jag har en emmaljungan. stuket på vagnen tycker jag om. Men vi har haft problem med framhjulen då dom börjar vobbla. Jag vet inte om jag vill skaffa en annan eftersom det ibland kan börja vobbla 10-15 gånger på en timmes promenad. Ibland går det smidigt utan att hjulen krånglar, men jag har haft den sen februari och jag är trött på hjulen.

• Lycka 1

Jag har bestämt mig nu och det blir att behålla emmaljungan :)-
    Har ju redan köpt den och jag gillar den massor även om den inte börjat användas ännu.

Men nu står jag inför nästa val!
    Jag vill ha en mindre vagn också att komplettera med och då står valet mellan Emmaljunga viking eller bugaboo cam3.
    Vilken skulle ni välja då?     

Svar på tråden Vilken vagn skulle du välja och varför?