Kan man fortfarande ha en chans att bli gravid naturligt trots det gått 2 år?
Börjar totalt tappa hoppet
Börjar totalt tappa hoppet
Jag blev gravid på naturlig väg efter 2 år och 6 månader, efter flera pergokurer och tre misslyckade IVF-försök (fullständiga försök med nedreglering, stimulering och äggplock). Så det händer!
Det går absolut! Det finns inga fel på varesig mig eller min man och vi genomgick alla tänkbara utredningar. Till slut satte man upp oss på väntelista till IVF. 2.5 år försökte vi VARJE månad och inte ett enda plus - men så helt plötsligt tog det sig. Är nu i vecka 13 och förstår ingenting, men är såklart överlycklig. Så kämpa på!
Kämpa på, ge inte upp. Hela nio år efter vårt första barn dyker tvåan upp. Utan hjälp, utan fel hos någon.
Bebisen blev dessutom till under värsta influensan i vintras så jag vet inte men jag kanske ska slå ett slag för hostmedicinen bisolvon. Den intogs i mängder då!
Tycker absolut inte ni ska ge upp, fortsätt försöka hemma samtidigt som ni sparar järnet för att få råd med IVF!
Jag har ingen solskenshistoria att berätta, vi fortsatte och fortsatte i många år utan att bli gravida, blev sedan gravida med IVF. Men jag har läst på och vet att det finns en chans även efter många år. Chansen borde vara bättre för er eftersom ni faktiskt lyckats en gång innan!
GE INTE UPP!
Jag och min försökte och försökte och försökte ... gick på utredning, resultatet blev att allt såg ok ut med både han och mig. 20 000 hade vi inte så det var bara att försöka lite till själva....
När vi vart tillsammans i 5 år, aktivt försökt få barn de sista 3½ åren och 3 missfall senare så plussade jag. jag trodde inte det var sant.
Idag är jag gravid i V.34 och längtar tills lilla bebisen tittar ut
Sista halvåret hade jag gett upp hoppet, och när graviditeten var ett faktum så sa min man att han gett upp för ännu längre sedan. Men ingen tänkte på skydd utan vi körde på "inget hände ju ändå" Jag hade påbörjat en 4 år lång utbildning på universitet och styrt om fokus i mitt liv för att inte gå ner mig fullständigt. Och efter en termin så är jag gravid. Helt overkligt.
Det många säger, vet inte om det stämmer, är just att när man fokuserar på något annat, när man inte bara tänker "Jag vill bli gravid" som det faktiskt händer. Människor i min närhet sa det till mig under tiden vi aktivt försökte, men jag ville inte lyssna, och jag fattar inte heller hur jag då, mitt i all önskan och vilja om att faktiskt bli gravid, faktiskt fokusera på något annat.
Så ge inte upp, men skaffa en hobby kanske
Massor med *styrkekramar* på vägen!
Jag VET redan att det inte spelar någon roll att tänka på annat. Tro mig, har både skaffat hundvalp och gift mig under tiden samt tagit en examen.
Hur snabbt gick det första gången?
Är lika här har försökt få barn i 2år nu.
Kolla upp oss inget fel på min sambo men jag har PCO.
Fick ingen hjälp för att jag vägde för mycket så gjorde en GBP operation och har tappat snart 40kg.
Jag är 23år och sambon är 40år.