• Rottiss

Vid vilken ålder kunde era barn sätta skorna på sig ''på rätt fötter''

Hur gamla var era barn när dom kunde sätta skorna på sig på rätt fot? 

• Svar på tråden Vid vilken ålder kunde era barn sätta skorna på sig ''på rätt fötter''
  • MarinaT

Min son 2,5år och i samband med fel fot rätt fot lärde han sig höger och vänster

• eec82

3,5 år ca. Då blev det altid rätt. Innan dess lite fel ibland. 

• Busbellan

Tror min dotter var 5 år innan det alltid blev rätt.
    Här hade det inget med höger och vänster att göra alls för det kunde hon när hon var 2 år men de där skorna de hamnade titt som tätt på fel fot  

Mamma till Nora, August och Ella
  • k girl

3,5. Men han brukar fråga "rätt fot, mamma?".

• RöttÄrSött

Vid tre var det jättenoga för honom att det blev rätt. Nu är han fem och tycker jag är tjatig som påpekar då det blev fel utan tycker att det går bra ändå :p

• CeeJay

Min yngsta dotter är 7 år och det händer fortfarande att hon sätter fel sko på fel fot

• Rottiss

Är det inte konstigt att en 4 åring inte kan höger och vänster, inte kan sätta på sig skorna på rätt fot? 

• RöttÄrSött

Nä vissa barn är totalt ointresserade av höger och vänster samt skornas position, känns inte ett dugg konstigt.

• glassen

I 3-årsåldern tror jag båda kunde det, men visst kunde jag ibland få frågan om det var rätt fot. Tror faktiskt att min dotter som precis fyllt 4 fortfarande frågar om det är rätt fot ibland, men det är det alltid.

• modsey
    Rottiss skrev 2013-07-12 10:19:00 följande:
    Är det inte konstigt att en 4 åring inte kan höger och vänster, inte kan sätta på sig skorna på rätt fot? 
    inte det minsta
    Mina fem åringar börjar få till det rätt, men inte alltid.
  • Alexi

Min 2,5-åring fixar det oftast så uppenbarligen har han fått en känsla för vilken som är rätt.

• BeanBag
    Rottiss skrev 2013-07-12 10:19:00 följande:

Nej inte konstigt alls.
  • Redmilk

4 år nyss fyllda ritade vi pilar och skrev höger och vänster under skorna så att han på så vis kunde läsa sig till vilken sko på vilken fot och några veckor senare kunde han utan att läsa.

• Lajkie

Första tog alltid på rätt fot, andra tar systematiskt alltid fel fot ännu, blir fem i oktober.
    Tredje tar oftast rätt fot, han är 3,5 år.

• Angeeliicaa

Min dotter är 1 år och 8 månader och hon sätter på sig sina skor på rätt fot åtta gånger av tio. Helt fantastiskt men hon är sko och strumptokig så de är på och av hela tiden!

• Natulcien

Vår son på drygt 2,5 år fixar det. Oftast. Någon enstaka gång blir det fel, men då märker han det och byter.

• Lenilus

Jag kan räkna på en hand de gånger vår dotter satt på sig skorna på fel fot fram till idag. Hon är 2,5 år nu och har satt på sig skorna själv sen hon började gå i princip, vid 11 månader. Redan vid 1-årsåldern kunde skorna stå fel och hon korsade på benen och satte i rätt fot. Vi är rätt fascinerade själva över detta och det verkar inte jätte vanligt. 

Svar på tråden Vid vilken ålder kunde era barn sätta skorna på sig ''på rätt fötter''