• MonkeyLover

Baby Jogger City Select till tvillingar?

Har kikat lite på BJ City Select på nätet och funderar på om den kan vara något till de stundande tvillingarna. Är lite emot att ha barnen i rad, men gillar alla kombinationerna man kan få till med den, och att den verkar ta så lite plats i bilen.

Någon som har den? Använt till tvillingar tom?

Vad är bra, vad är dåligt?

Wilhelm 2011 Bebisar 2013
  • Svar på tråden Baby Jogger City Select till tvillingar?
  • Zirup

Vi hade den till våra tjejer, de skiljer 18 månader dem emellan. Fördelar är att det är en himla smidig vagn, kan vända på en femöring och det finns alla möjligheter i världen att variera även om vi snart hittade våra favoritkombinationer. Nackdelar minns jag inte så här på rak arm... iom att den hade längden så får man sätta foten under, mellan framhjulen, och ta stöd när man skall upp på trottoarer och kanter men det är ingen nackdel utan en fråga om vagnsteknik.

• MonkeyLover

Om man har båda barnen sittandes vända mot sig, blir det så att den som sitter "bak" bara ser rätt in i ryggstödet på den framför?

• Rodder76

Lite beroende på hur lång du själv är....
    Det behöver inte vara ett problem att den nedre tittar in baken på den andre, ty om du har någorlunda längd ser du över och kan ha ögonkontakt med barnet i främre sitsen 

• MonkeyLover
    Rodder76 skrev 2013-08-09 19:59:56 följande:
    Lite beroende på hur lång du själv är....
    Det behöver inte vara ett problem att den nedre tittar in baken på den andre, ty om du har någorlunda längd ser du över och kan ha ögonkontakt med barnet i främre sitsen 
    Måste du inte vara bra lång då? Mannen på 182 cm var den som påpekade att man inte såg när vi provkörde vagnen...
  • FruSen

Vi har den till våra tvillingar, jag är nöjd!
    Tvillingarna är än så länge bara 4 månader och vi använder fortfarande liggdelen. Jag är jättenöjd med vagnen överlag, lätt att manövrera, smidig som tusan i butiker och inne i stan. Inte någon bra vagn när man ska ut på promenader men till det ändamålet har jag hittat en äldre emmaljunga tvillingvagn.
    I och med att city selecten är så smidig hoppas jag att vi klarar oss mer eller mindre utan sulky framöver. Smidigt även att man kan använda den som enkelvagn om man bara ska ha ett barn med sig.  

Svar på tråden Baby Jogger City Select till tvillingar?