• Lindax1988

Hjälp vilken sittvagn/sulky är bäst???

Hej alla jag är en stor barnvagnsnörd som har haft många vagnar till min pojke men ej hittat den ultimata vagnen. Min pojke är 1 1 /2 år nu och är lång för sin ålder. Det jag är ute efter är en lättkörd vagn som inte tar för stor plats i bilen tex. jag vill gärna ha titt lucka i sufletten och en hyfsad varukorg! Någon som har något bra tips på en vagn som du/ni gillar eller har? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hjälp vilken sittvagn/sulky är bäst???
  • Griseknoen35

Babyjogger city mini, versa eller gt är bra vagnar och tar inte så stor plats. Gt och mini drar man bara i ett snöre med en hand så är den ihop fälld. Älskar min mini. Emmaljunga scooter s är jätte skön men tar lite större plats. Förresten babyjogger vagnarna tar barn upp till 30 kg!

• Jasmin Karlsson

Babyjogger city elite! Lättkörd, lätt att fälla ihop, stor sittplats för barnet, tittlucka i sufletten. Enda negativa är kanske en något tajt varukorg.

• Griseknoen35

Bör sägas om eliten är att den också är väldigt bred i övrigt så är det också en väldigt bra vagn som alla babyjogger är ;)

• Lindax1988

Tack alla har tittat på dessa och gillade eliten men tyckte tyvärr att den var alldeles för bred. Emmaljunga scooter s har jag haft och tyckte den kändes bylsig och onödigt stor ibland. Kronan sulky har jag däremot kikat på länge...Någon som kan berätta mer om den? Hur är den att köra? Är verkligen liggläget så lite som 89cm som det står på hemsidan? Eller får ett långt barn plats i den?

• Malawi

Kronan sulky upplever jag som väldigt lättrullad! Nu var det ett tag sen jag använde vår, ettan har slutat med vagn och tvåan vill jag fortfarande ha mot mig. Jag har dock för mig att ettan sov sista gången när hen var 3,5. Böjda ben och och huvudet putade ut i tyget bak, men det gick!

• Dixie
    Lindax1988 skrev 2013-07-08 19:11:45 följande:
    Tack alla har tittat på dessa och gillade eliten men tyckte tyvärr att den var alldeles för bred. Emmaljunga scooter s har jag haft och tyckte den kändes bylsig och onödigt stor ibland. Kronan sulky har jag däremot kikat på länge...Någon som kan berätta mer om den? Hur är den att köra? Är verkligen liggläget så lite som 89cm som det står på hemsidan? Eller får ett långt barn plats i den?

Min tjej är 94 cm och sover i Kronan utan problem, hennes syster sov i den tills hon var 3,5 år. Jag tycker den är smidigt, lättkörd, blir liten ihopfälld!
Svar på tråden Hjälp vilken sittvagn/sulky är bäst???