• Tiger7

Konstig mens och svagt streck på gravtest.

Jag och min sambo har väldigt länge försökt få barn men inte riktigt funkat. För ca 2 veckor sedan fick jag min mens för tidigt. När jag har mens så blöder jag rikligt i 6 dagar och har världens mensverk men inte den här gången. Nu blödde jag i två dagar sen kom det ingenting i princip plus att jag inte hade mensverk?? Tog ett gravtest för ca 4 dagar sedan och då visade det ett väldigt svagt extra streck. Har detta hänt någon annan där ute eller är det bara kroppen som spökar.
    Tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Konstig mens och svagt streck på gravtest.
  • Pandamamma79

Om det är ett för ögat synligt streck vare sig det är svagt eller starkt, är det ju ett positivt resultat.

• JSA5

"Mens" i två dagar som sedan slutar helt och ett svagt positivt grav. test betyder m största sannolikhet att du är gravid Testa igen om några dagar så ska du se att det där strecket blivit lite tydligare. Grattis och lycka till!

• Tiger7

Tack! Har försökt så himla länge nu så hoppas på positivt resultat nästa gång också. Ska nog köpa olika märken och testa samtidigt.

• miniskrutten

Prova digitalt test istället. Då står det gravid eller inte gravid, så slipper du försöka tyda strecken. Håller tummarna!

• Lexiie

Jag var med om det nyligen. För 4 dagar sen testade jag och fick svagt positivt, det var då bim -1. På bim-dagen började jag blöda lika mycket som vanlig mens men det såg inte ut som vanlig mens. Haft blödningen nu i 3 dagar som både avtar från och till och kommer tillbaka. Nästan ingen värk alls eller mörka flytningar. Brukar ha båda annars. Något som vet vad det kan vara? 

• Lexiie
    Tiger7 skrev 2013-07-04 11:58:09 följande:
    Jag och min sambo har väldigt länge försökt få barn men inte riktigt funkat. För ca 2 veckor sedan fick jag min mens för tidigt. När jag har mens så blöder jag rikligt i 6 dagar och har världens mensverk men inte den här gången. Nu blödde jag i två dagar sen kom det ingenting i princip plus att jag inte hade mensverk?? Tog ett gravtest för ca 4 dagar sedan och då visade det ett väldigt svagt extra streck. Har detta hänt någon annan där ute eller är det bara kroppen som spökar. Tacksam för alla svar.
    Hur gick det för dig? Var du gravid/är, eller?
  • nabab
    Lexiie skrev 2013-10-05 19:15:22 följande:

Jag var med om det nyligen. För 4 dagar sen testade jag och fick svagt positivt, det var då bim -1. På bim-dagen började jag blöda lika mycket som vanlig mens men det såg inte ut som vanlig mens. Haft blödningen nu i 3 dagar som både avtar från och till och kommer tillbaka. Nästan ingen värk alls eller mörka flytningar. Brukar ha båda annars. Något som vet vad det kan vara? 

Jag råkade ut för samma sak. Började blöda på bim -8. Lika rikligt som vid mens och inget ont.Efter blödningen avtagit testade jag positivt. Strecket blev starkare för varje dag . 

Efter någon vecka började jag blöda igen men då väldigt sparsamt, några droppar om dagen och knappt det. Fick tid för vul som visade att det var missfall, tyvärr.

Det betyder självklart inte att ni har fått missfall då det är väldigt vanligt att blöda i tidig graviditet så det är egentligen bara vänta och se, tyvärr.

Håller tummarna
Svar på tråden Konstig mens och svagt streck på gravtest.