• LillaBlomman

Extrem Prematur - Hur har det gått med mat, längd & vikt utveckling?

Hej.

Är mamma till en flicka som är född i v 25 + 1. Hon vägde då 740 gr och 31 cm.

Nu är hon lite mer än 3 år och väger 10,5 kg och är 88 cm.
    Hur mycker har era barn vägt som är EXP vid 3 års åldern? 5 år? 7 år osv?

Hur har det gått med maten? 
    Vår dotter äter väldigt lite och vill helst inte ens smaka. Nu börjar hon bli så stor och medveten om allt att det blir ännu jobbigare.

Tack/

• Svar på tråden Extrem Prematur - Hur har det gått med mat, längd & vikt utveckling?
  • Lavas mamma

Nu är min son är bara okorr 8 månader.
    Men det finns en facebook grupp som heter föräldrar, anhöriga och vänner till extremt prematura barn. Är du med i den? Där kan du få bra svar på frågor och bolla annat med andra prematur mammor och pappor.
    Det är en jätte bra grupp som jag rekommenderar att du går med i  

• Ebba 27 juli

Min dotter är inte extremt tidigt född utan född v 35 tillväxthämmande. Men är i dag 3år 1 månad o väger 9,8 kg o är ca 85 cm lång. Äter också lite o har alltid gjort. Är dock väldigt glad o pigg o utvecklas annars bra!

• Lillibet

Vår tjej född v 26+0  660 gram 32 cm. Är idag 9 år och väger 28 kilo och är 132 cm lång. Har alltid varit smal. Utvecklats efter sin egna kurva. Mår bra.

• sebastians mamma 73

Sebastian föddes i v 34+6... Född 17/6 2013

Han fick sond men tog bröstet direkt på förlossningen.. Han hade sonden i några dagar men han drog även ut den flera gånger. Han va stor 50 cm o vägde 2995 när han kom :). Vi fick permis till midsommar helgen och han skötte sig fint o åt från bröstet då.. Han gick upp massor o vi vart utskrivna från NEO :)

Nu är han 6v på måndag och sist vi va o vägde oss så var han 54,8 lång och 4160 gr.. Han mår jätte bra men han har ett blåsljud på hjärtat som vi ska kolla med ultraljud nästa v.. Jag hoppas att det går bra o att det är något som växer bort. Men visst är man nervös o lite rädd också..

Önskar alla en härlig sommar med era små hjärtan <3

• LillaBlomman

Tack för era svar (även om det dröjde lite från min sida nu i semster tider)! :)

Lavas mamma - nej den tråden är jag inte med i så den får jag leta upp! Tack för tips!  

Svar på tråden Extrem Prematur - Hur har det gått med mat, längd & vikt utveckling?