Börja med tygblöjor på en 20 månaders?
Hej
Min son, på snart 20 månader, har fått utslag på pung och snopp. Utslagen är illröda i färgen och vi har försökt att få bort de med att lufta, lufta lufta. Vi har försökt byta blöjsort och vi har använt oss av olika salvor: miniderm, inotyol, hydrokortison och nu en starkare kortisonsalva emovat. Emovaten har hjälpt men så fort vi slutade att smörja så kom utslagen tillbaka med full styrka. Vi har nu i snart en månads tid försökt kurera honom själva men imorgon ska vi till BVC för att kolla upp det...
Men nu till min egentliga fråga! Jag funderar på att börja använda tygblöjor. Tygblöjorna hoppas jag ska bidra till fler framgångar. Jag hoppas att hans hud kommer att må bättre av tygblöjor . De blöjorna jag har spanat in är även tillverkade av ekologiskt material . Rent ekonomiskt är det en vinstaffär plus att jag hoppas att tygblöjorna gör att han lättare vänjer sig vid pottan ...
Vad tror ni om detta? Är det någon mening att ens försöka? Finns det någon bland er läsare som har bytt från engångsblöjor till tygblöjor då ert barn var lite större? Hur reagerade barnet på forändringen?