• Fattosh

Hur ska jag ta mig till Zoo i Köpenhamn.

Hej! Jag undrar hur jag ska ta mig till Zoo i köpenhamn efter tågresan ?

• Svar på tråden Hur ska jag ta mig till Zoo i Köpenhamn.
  • Millan83

Har för mig att vi tog en buss.. Kolla på zoots hemsida! Står säkert vilka bussar som passar.

• Boomsan

Ja eller kolla adressen till zooet och sen skriv in den i google maps, så kommer det upp vilken buss du ska ta.

• Deiia

Bäst är att inte åka till Zoo alls, för ju färre besökare desto bättre för djuren. Om ingen besöker djurparker så kommer dom att försvinna

• Mint
    Deiia skrev 2013-06-30 14:26:15 följande:
    Bäst är att inte åka till Zoo alls, för ju färre besökare desto bättre för djuren. Om ingen besöker djurparker så kommer dom att försvinna
    Eller hur, just Köpenhamns zoo glömmer jag aldrig; apatiska björnar som gick fram och tillbaka i ett repetitivt mönster i sin lilla fålla

On topic: Det verkar som att buss 6A går till Zoo. Fråga busschauffören så vet du att du kommer på rätt håll. 
  • 040kille
    Fattosh skrev 2013-06-30 12:15:45 följande:
    Hej! Jag undrar hur jag ska ta mig till Zoo i köpenhamn efter tågresan ?

Du tar buss från Rådhuspladsen. Torget ligger precis utanför Hovedbangaarden, helt omöjligt att missa ens om du försöker, och bussen går från mitt på torget. Enklast är att fråga vilken buss du ska ta. Resa på cirka 20 minuter med buss, och de har mycket hög turtäthet i Köpenhamn.

Ett annat gott råd. Ha matsäck med dig. Det är hutlöst dyrt att käka därinne mot vad man får på tallriken.  
    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Hur ska jag ta mig till Zoo i Köpenhamn.