han vill ha gemensam vårdnad!
hej. har ett väldigt stort problem här . Våran dotter är 1 år och vi lämnade varandra ca 3 månader efter jag blev gravid. Pappan missbrukade droger och hade ett aggressivt beteende. Vilket var ett skäl till att ag ville ha ensam vårdnad så det har jag. han har träffat våran dotter under detta året men inte särskillt ofta. Han skyller det på mig och det är tydligen mitt fel. Nu skulle han få träffa henne men sa att hans flickvän skulle följa med men det sa jag nej till då jag vill att våran dotter ska få lära känna honom i första hand för han har inte träffat henne på flera månader. Och jag sa att hon kanske kan vara med nästa gång eftersom att jag vill att vår dotter träffar sin pappa först. Men det var tydligen inte okej för honom. Så nu ska han på möte hos familjerätten och tydligen vidare till rätten för att få gemensam vårdnad. han säger att han slutat med drogerna vilket jag inte kan veta om det är sant eller inte. Och han ska nu flytta tillsammans med sin flickvän och då vill han att våran dotter ska vara där ofta.. Vet inte riktigt vad jag ska göra då jag inte känner att vår dotter är så trygg i det här.. Jag vill ju skydda henne för att komma i kläm och må dåligt ..