• WilleKevin

Pumpa ur bröstmjölk, sen fylla på flaskan? Hjälp?

Min fråga är alltså.
    Om man har pumpat ur bröstmjölk i en flaska, men de inte kommer så mycket, kan man då lite senare pumpa ur mer och hälla i samma flaska som den andra mjölken? Då har bebis alltså inte ätit av det lilla jag pumpade ur innan.
    Kan man "blanda" det?
    Förstår ni? Svårt att formulera det rätt  :P

• Svar på tråden Pumpa ur bröstmjölk, sen fylla på flaskan? Hjälp?
  • Mixan

De du pumpat ut ställer du juni kylen pumpar du ut mer måste du först ställa de i sin egen behållare i kylen. När det är nerkylt då kan du blanda de "nya" och "gamla" får aldrig blanda kylt med nytt varmt. Eller heller för den delen låta mjölken står framme i ett par timmar och sen fylla på. Alltid kyla allt separat sen blanda. Helst ska inte mjölken stå längre än ett dygn. Utan ska sedan frysas. Detta fick iaf jag lära mig när jag donerade mjölk till neo.

• Mercurialis

Kyl ner den nyutpumpade mjölken först. Därefter kan du blanda.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Freja03

Det tar ocksa tid att fa ingang pumpningen for vissa. Jag ammade jattelatt men mina brost gillade inte pumpen. Tog flera dagar att fa igang flodet. Jag gav upp och ammade bara direkt till bebisen....

• Rani

Om båda slattarna kyls först så kan du blanda dem sedan. Spara i kyl i max ett dygn eller frys.

• Pandamamma79

Oj, oj. Hade ingen aning att det nya ska kylas innan det blandas. Jag pumpat direkt i det från kylen...
    Då vet jag det ifall vi får fler barn

Svar på tråden Pumpa ur bröstmjölk, sen fylla på flaskan? Hjälp?