• niiccis

Doomoo amningskudde

Hej.

Jag fick tips av en kompis om doomoo amningskudde =)
    Jag var in på babyproffsen idag och klämde och kände på den och den va ju bara hur mysig som helst!!!
    En sån ska jag bara ha =)

Nu vet jag bara inte vilken storlek jag ska ta... Den finns ju i small, medium och Large.

Jag tror att det lutar åt en large, för man kunde använda den till så mkt annat... 

Är det nån som har erfarenhet av denna underbara kudde och kan tipsa lite??

Tack på förhandSkrattande          
  • Svar på tråden Doomoo amningskudde
  • Ellie

Helt underbar! Jag hade en medium och tyckte den var perfekt. Den stora verkar ha lite andra användningsområden också, men det ser ut som att "armarna" är ganska långa. Blir det inte lite svårare att lägga den kring midjan vid amning då? Prova dem i butik innan du köper om du har möjlighet.

Jag är jättenöjd med denna kudde! Hade den när jag ammade, och sedan somnade bebisen på kudden. Jag kunde sitta bekvämare vid tex tv eller dator, utan att behöva flytta bebisen. Jag kände på flera olika material i butiker, men det var doomoo som kändes allra bäst.

När bebisen började kunna sitta upp så satte vi kudden runt henne/bakom henne, så att den tog emot när hon föll bakåt eller åt sidorna.

• JGBM

Hade en large och hade aldrig klarat amningen utan den :). Den gav stöd för armarna och storleken gör att man kan få nackstöd när man ammar tex i sängen. Värd varenda krona! !

• niiccis

Ja, den verkar ju vara helt suverän =)
    Jag får kanske göra så att jag får åka tillbaka och prova lite mer...
    Jätte tack för era svar JGBM och Ellie.
     Kul och intressant hur andra har upplevt det med kudden....   

• Millan83

Hade en large. Underbar! Hade den först som hjälp mot foglossning på nätterna. Mellan knäna. . Sen funkade tyvärr inte amningen men jag har använt den som stöd och skydd när bebisen sovit. Som barriär.

• Ellie
    niiccis skrev 2013-06-25 09:02:23 följande:
    Ingen som kanske har kvar sin och som vill sälja?

Tyvärr... tänker mig ev fler barn Drömmer
  • niiccis

Nu har jag köpt en doomoo Buddy!! Dreamgenii kudden kan slänga sig i väggen totalt jämfört med doomoon! Tycker jag iaf!

Doomoon va så mjuk och gosig och jag tycker att den formade sig bättre och gav bättre stöd för både armar och ben. Jag kunde ligga på sidan hela natten utan att det kändes obekvämt!

Dreamgeniin tyckte jag va okej de första nätterna.. Men då hade jag ju inget att jämföra med!
    Den va så hård och smal och gav inget bra stöd mellan benen, så jag bullade ändå upp med en extra kudde där och en extra kudde under armen... Delen som ska ligga bakom ryggen tycker jag bara va i vägen och jag blev bara så irriterad varje gång jag ville vända mig i sängen och fick böka med att sätta mig upp och fixa med alla kuddar!

Nu har jag reklamerat dreamgeniin iaf!! Efter ca fem dagar sprack sömmen i fodralet och jag tycker stoppningen i kudden blev bullig och lixom delade på sig efter ca två veckor!!
    Tycker en kudde för 800 spänn ska hålla måttet!!!!!!

Nu litar jag på min doomoo:)

Ser fram att få amma med den... Nedräkning till bf:)

• niiccis

Nån mer än jag som upplever att fasthetens kudden försvinner efter ett tag.
    Har haft min kudde i ca lite mer än en månad och tycker den lixom förlorat stunsen...

• BoelAhlner
    Gällande kuddens fasthet läste jag (i en annan tråd) att det ska funka bättre ifall en tvättar kudden typ en gång i månaden. Glad
  • isolande

Köpte en Domoo large när jag blev gravid med första barnet 2010. Har den än, den är GRYM att sova med för en som har ryggproblem. Den är helt uttänjd och tyget har blivit slappt men jag Älskar den än. Vet inte om jag någonsin kommer klara mig utan den igen :)

• isolande

Använde den som babynest, amningskudde, sovkudde, sittstöd till bebisen mm. Bästa köpet jag någonsin gjort!

• aleydis

Gillade den från början men den har som sagt förlorat fastheten efter ett par månader...

• Misscaswell
    aleydis skrev 2016-01-05 23:39:35 följande:

Gillade den från början men den har som sagt förlorat fastheten efter ett par månader...

Vill minnas att man kan köpa refill till de där kulrna den är stoppad med.
Svar på tråden Doomoo amningskudde