• anna021

Tips till er som vill få barnet att sluta med blöjorna

Hej vi har nu testat ett tag med olika saker för att få dottern att vilja sluta med blöjor.
    Vi har testat tränings pants mm utan resultat.

Sen kom vi på att om man lägger 1 frotteinlägg i blöjan så känner han att den blir blöt.
    Dessa körde vi med http://www.imsevimse.se/shop.pab?category=562|79&id=823 + köpte vi nå mini handukar på ica maxi som vi vek på mitten som också funka 
    Efter ca 1 vecka så villehon inte ha nå blöjor för de var ju blöta och obekväma.

Dagis tycke detta var en lysande ide så tänkte dela md mig av tipset.

( Så här hade vi:
    1 Pampers baby dry + 1 Frotteinlägg imse vimse valde pampers då de är lövtunna )

• Svar på tråden Tips till er som vill få barnet att sluta med blöjorna
  • Loriyana

Hade mitt barn i enbart tygblöjor, med frotteinlägg. Trodde hon skulle bli potttränad tidigt...men icke sa nicke. Hon sket fullständigt i hur blöt hon var.

• Krokodillan

Min dotter, som är snart 3, går mer än gärna i trosor i stället för blöja. Bara det att hon inte kissar på pottan eller toaletten. Att ens få henne att sitta på pottan är en kamp varje gång. Sen sitter hon mellan en och 20 minuter - utan att kissa. I stället kommer det på golvet/i kläderna några minuter senare. Hon struntar också i att hon är blöt. Leker vidare helt obekymrat. Någon som har tips på hur vi kommer vidare?

Svar på tråden Tips till er som vill få barnet att sluta med blöjorna