• Anonym (TS)

Nya vänner i Skåne

Jag är en tjej på 32 år som bor strax utanför Lund med mina barn och min man. Jag har inte så många vänner och tycker att det är riktigt trist. Utelivet lockar mig inte, men däremot att bara umgås, gå på bio, sitta och snacka, åka på utflykter med barnen. Sånt saknar jag att dela med vänner. Någon som känner som jag?

• Svar på tråden Nya vänner i Skåne
  • Anonym (Axelina)

Hej! Nyinflyttad? Vet inte om FL är rätt ställe att hitta vänner på, själv slötittar jag här just nu pga nattning som drar ut på tiden? Berätta mer om dig själv, yrke, ålder på barnen, hobbys etc... alltid lite kul när någon bor geografiskt nära, jag bor i Lund.

• Anonym (TS)

Nix, bott här i 6 år. Känner ju folk, men bara ett fåtal riktiga vänner. Var hittar man vänner då? Jag är lite blyg av mig i början av nya bekantskaper. Barnen är 2 och 5. Hmm, gillar att fixa i trädgården, kolla på film, hitta på saker med familjen. Hur gamla är dina barn...eller ditt barn?

• Malinn81

Hejsan. bor i Löberöd med sambo och sonen på snart 3 år. Känner mig ganska ensam här ute på landet då killen jobbar oftast. Hör gärna av dig!

• Anonym (Axelina)

Kul att du hittat någon redan som är sugen på att ses! Det kanske är rätt med FL ändå :)
    Jag blir som sagt alltid nyfiken eller känner att trådar "lockar" när det handlar om något nära...däremot är steget mycket stort att lämna ut mig själv.

Jag har ingen aning, om det finns öppen förskola där du bor tycker jag att det har varit ett bra sätt att träffa andra föräldrar och det är ju alltid en bonus om det utgår ifrån att barnen har något gemensamt. Mitt barn är snart 2 år och jag har väl mest pratat med föräldrar som har barn i samma ålder eftersom barnen själva inte leker så mycket med varandra som "bredvid" varandra.

Törs du berätta var du bor, jag gissar på Sandby/Dalby :D

• Anonym (.)
    Söker nya vänner - Par i Kronobergs län, småland - Vill ni umgås/hänga! Vi är ett par i Kronobergs län, Småland som söker nya vänner, gärna par att umgås med. Vi vill ha några par att hänga med, grilla med, gå på bio med helt enkelt. Jag är 43 år och min man är 48 år, vi bor någon mil norr om Ljungby. Vi är helt och fullt normala människor så ingen behövera vara rädd att vi är några konstiga kufer som ingen vågar hälsa på i mataffären *hehe* Nä, Ingen fara alls faktiskt! Vi har lämnat vår bekantskapskrets och är nu redo för att hitta nya goda vänner som man kan umgås med på regelbunden basis Vi bor i ett hus på landet och har tonårsbarn. Den ena jobbar på kontor och den andra går på sjukbidrag. Vi har ändrat oss rätt mycket genom åren och har inget gemensamt med det umgänget vi skaffade oss för ett antal år sedan. Sorgligt men sant. När man känner att man inte har något gemensamt längre så blir det lite svårt. Vi har utvecklats åt helt olika håll. Eller som vi tycker, vi har utvecklats och de vill fortfarande stanna kvar i partylivet i alla oändlighet Vi är inga partymänniskor som hänger inne i stan längre. Vi tycker om att träffa vänner hemma, bjuda på middag, bjuda på fika, åka hem till goda vänner och äta och fika. Kanske göra en utflykt tillsammans, vem vet. Helt vanliga saker med andra ord. Är den här bloggen helt knäpp kanske? Kan man träffa nya vänner på det här sättet tror du? Det är en ren chansning, om Du är intresserad så kan du maila eller så skriver du något här vettja /golda@home.se
  • framtid

Hej! Jag bor i Lund med man och barn; son på nästan två år. All tied kul att lära känna nya människor!

• Purple

Kanske är tråden bortglömd vid detta laget men jag skriver ändå Glad Jag är 34 år och bor strax utanför Landskrona med min man och våra barn.  Är inflyttad till Skåne och har inte många vänner, varken här eller i övriga landet. Jag är inte heller mycket för uteliv. Hör gärna av dig!

• Anonym (TS)

Purple: Hej! Vad skoj att du skrev. Hur gamla är dina barn?

• Purple

Mina barn är 7, 6 och 0,5 år Glad . Är du från Skåne från början?

• Anonym (TS)

Ja, jag har alltid bott i Skåne. Du då? Är det flickor, pojkar eller både och du har? Jag har två flickor.

• Anonym (TS)

Eller äsch...jag menar ju: Var bodde du innan du flyttade till Skåne?

• Purple
    Glad Jag har bott i Skåne sedan 2005 när min äldste son föddes, inflyttad från Småland. Kärleken förde mig söderut. 2007 föddes min yngste son och i början av detta år föddes dottern. Just nu är jag föräldraledig på heltid. Vad sysslar du med?
  • Anonym (TS)

Purple: Jag har skickat meddelande till dig. ..

• dòchas

Hej! Är också i samma sits. Har tappat kontakten med mina närmaste vänner då vi bor långt ifrån varandra. Är just nu mammaledig med mitt första barn och även om man träffar många så tycker jag det är svårt  ta det vidare så att säga. Är 32 och bor i Malmö. Hoppas vi hörs :)

Svar på tråden Nya vänner i Skåne