• Anonym (nyfiken)

    Hur är det att ha stora bröst?

    Ni som har stora bröst, kan ni berätta hur det är? Jobbigt med att hitta BH Kläder som passar Är andra avis Hur va det när du va ung typ 16-17? Med vänlig hälsning, Nyfiken

  • Svar på tråden Hur är det att ha stora bröst?
  • Ernst Hugo

    H-kupa@

    Gillar du bröst eller rumpan bäst?

  • Anonym (H-kupa)
    Ernst Hugo skrev 2013-12-16 18:44:24 följande:
    H-kupa@

    Gillar du bröst eller rumpan bäst?
    Haha, får nog säga brösten. 
  • Ernst Hugo

    H-kupa@

    Det väcker fler frågor men jag tror kag stannar där och gratulerar

  • Anonym (I-kupa)

    nu har jag varit på konsultation för förminskning...törs man? Ska man behålla? Vad fan är bäst?

  • Gladskit
    Anonym (I-kupa) skrev 2014-02-28 09:59:24 följande:
    nu har jag varit på konsultation för förminskning...törs man? Ska man behålla? Vad fan är bäst?

    Jag har förminskat och jag ångrar mig inte för fem öre. Även om jag var rädd för komplikationer så var min rygg i så dåligt tillstånd så jag tänkte bara hellre jättefula bröst fast små, än att gå runt med de här stora brösten i 50 år till.
    Men det är helt upp till en själv att avgöra! Tvekar du kanske du ska vänta några månader och se om du kan komma fram till ett beslut?
  • Indianica

    Jag har runt F-G-kupa och har inga problem alls. Jga har bra behåar som stödjer, men på sommaren blir det svettigt under brösten, det är det jobbigaste för mig. Ibland kan folk stirr aom man har linnen på sig och det tycker jag är så skönt, men tydligen "får" /bör man inte ha linnen (och nu menar jag "vanliga" spaghettilinnen och inget superurringat) ifall man har stora bröst, konstigt för dte är ju bara fett...

  • Ernst Hugo

    Indianica@ Varför skulle detninte vara ok att ha linne när man har stora bröst? (Vad jag tycker är ju ingen hemlighet )


    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • snäckansand

    På det stora hela ett helvete, tungt, svettigt, i vägen, rent av handikappande om man ska träna eller idrotta. Dessutom omöjligt att få till snyggt i kläderna, blir allt som oftast mest vulgärt trots att det inte alls är det man strävar efter. Ibland kan jag dock känna mig riktigt nöjd och sexig om jag är på det humöret, men tyvärr inte så ofta.

    G-H-kupa beroende på modell.

  • Ernst Hugo

    snäckan@ Hur blir det vulgärt menar du? Uppskattar din man dina bröst?


    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • snäckansand
    Ernst Hugo skrev 2014-04-19 08:49:27 följande:
    snäckan@ Hur blir det vulgärt menar du? Uppskattar din man dina bröst?
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....

    Svårt att klä bort och en urringning ser ju just vulgär ut....och min man älskar dom...
  • Ernst Hugo

    Tittade tillbaka i tråden och så många kvinnor som verkligen ogillar sina stora bröst. Det är så synd då alla bröst faktiskt är vackra! Sedan finns klart de fysiska problem men de verkar slå så otroligt olika, man undrar varför?


    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ernst Hugo

    Allt passar bättre med större bröst menar du?


    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Anonym (TW)

    Jag har 75 G/H. Det känns helt okej. Det är inte särskilt tungt. Det bästa med det är att min man är så förtjust i de. Däremot går det inte att köpa bh:ar i vanliga affärer. Jag behöver köpa i specialaffärer. Du som undrar, har du övervägt implantat?

  • Anonym (TW)
    Anonym (fff) skrev 2013-06-26 16:30:25 följande:

    Låter som fake pattar?


    Jag gillar också mina stora bröst. Har 75 H. Köper bh:ar i specialaffärer där de är duktiga på stora storlekar. Det krävs en riktigt stabil bh. Då funkar det bra.
  • Anonym (Fluktaren)

    Jag har inga bröst själv men ser ofta en tjej i linne. Hon har stora och dom skumpar när hon går. Jag vet inte hur det är för henne, men jag vet hur det är för mig.

  • Anonym (TW)
    Anonym (TW) skrev 2017-10-27 18:20:10 följande:
    Jag gillar också mina stora bröst. Har 75 H. Köper bh:ar i specialaffärer där de är duktiga på stora storlekar. Det krävs en riktigt stabil bh. Då funkar det bra.

    Jag har nu förstått att jag skulle ha rätt att reducera mina bröst eftersom volymen på mina bröst är 850ml/cc per bröst. Har man >800ml/ bröst så klassificeras det som brösthypertrofi. Normala bröst uppskattas ca 350ml-400ml/cc. Min bh storlek 70G-70H ( Twilfit by Lingurie), eller 85E ( KappAhl) motsvarar 850ml/cc. 


    Nu har jag som tur är inte besvär med rygg och nacke. Jag tränar på gymmet. Innan jag fick barn hade jag B-kupa. Gick upp i vikt när jag blev gravid. Överviktskilona försvann men brösten blev inte mindre..tvärtom de växte med 5 storlekar från B-kupa till G-kupa. 


    Har dock börjat uppskatta att jag är stor upptill. Annars har jag klädstrl 38/36.  Kan dock bli lite oproportioneligt att ha XL i sportbehå & S i träningsbyxor.. 

  • Anonym (Sara)

    Jag hade naturliga G-kupor, ibland H på vissa modeller, och förminskade dem ända ner till en större C-kupa.

    Förutom min son är operationen det absolut bästa jag gjort.

    Aldrig mer ryggont.

    Kan köpa vilken bh jag vill och till normala priser.

    De är aldrig i vägen.

    Ingen risk att man har hängpattar ner till knäna när man är gammal.

    Jag blir inte bara ett par bröst i andras ögon.

    Jag behöver inte köpa tröjor eller klänningar i fyra storleker större än vad övriga kroppen har för att brösten ska få plats. Äntligen kan jag visa upp min midja i en tajt topp! Aldrig mer att jag gömmer mig i "tant-tält"!

    Glömmer aldrig känslan av när jag för första gången sprang på stranden och kände frihet i min kropp, utan bröst som hängde och slängde eller folk som glodde, pekade eller tog upp mobilerna för att filma (ja, sånt förekom)

    De är fortfarande ganska stora på min kropp, men helt proportionerliga och - om jag får säga det själv - väldigt snygga.

  • Anonym (TW)
    Anonym (Sara) skrev 2024-02-28 20:21:04 följande:

    Jag hade naturliga G-kupor, ibland H på vissa modeller, och förminskade dem ända ner till en större C-kupa.

    Förutom min son är operationen det absolut bästa jag gjort.

    Aldrig mer ryggont.

    Kan köpa vilken bh jag vill och till normala priser.

    De är aldrig i vägen.

    Ingen risk att man har hängpattar ner till knäna när man är gammal.

    Jag blir inte bara ett par bröst i andras ögon.

    Jag behöver inte köpa tröjor eller klänningar i fyra storleker större än vad övriga kroppen har för att brösten ska få plats. Äntligen kan jag visa upp min midja i en tajt topp! Aldrig mer att jag gömmer mig i "tant-tält"!

    Glömmer aldrig känslan av när jag för första gången sprang på stranden och kände frihet i min kropp, utan bröst som hängde och slängde eller folk som glodde, pekade eller tog upp mobilerna för att filma (ja, sånt förekom)

    De är fortfarande ganska stora på min kropp, men helt proportionerliga och - om jag får säga det själv - väldigt snygga.


    Vad skönt att du är nöjd med din operation!👍🏻😃
    Jag skulle förmodligen också ha rätt till det men känner inte att jag har besvär. Har ej ont i nacke eller rygg. 
    Det enda är att det blir dyrare att köpa bh:ar & svårare att hitta rätt storlek. Nu har jag dessutom ändrat strl igen.. Det gör man tydligen lite då och då. Jag blir bara större och större, i mitt fall sätter sig allt i brösten av någon anledning. Så har 70I nu. Blir inte lättare att hitta bh med I-kupa..
Svar på tråden Hur är det att ha stora bröst?