Råd och tankar angående mat till 6,5 månaders bebis
Vår dotter är som sagt 6,5 månad. Sedan en månad tillbaka äter hon en portion gröt på eftermiddagen, och sedan en liten tid tillbaka även en portion på morgonen. Mitt på dagen äter hon just nu puréer av grönsaker, är nog snart uppe i 1 dl ungefär...
Nu är det så att hon i princip vägrar amma, (detta är anledningen till att jag ökat mängden fast mat till henne fortare än det var tänkt) hon vill helt enkelt inte amma verkar det som. I bästa fall ammar hon någon kort snutt på dagen, men annars blir det ytterst lite på kvällen och sedan 1 eller 2 gånger på natten.
Men i och med att det blir så få amningstillfällen, så verkar det som att min mjölkproduktion har "gett upp". Jag har läst mycket om att det inte brukar bli så utan att "brösten anpassar sig" och därmed produktionen. Men nu känns det så i alla fall.
Jag är rädd att vår tjej inte får i sig det hon behöver. Tror ni att två portioner gröt plus puré, och därtill säg två amningar räcker? Så klart super svårt att säga men vad tror ni?
Hur hade ni gått vidare nu? Ersättning? Välling kan jag väl knappast ge eftersom hon redan får två grötportioner? Eller ska jag bara fortsätta som vi gör och tro att det finns lite mjölk kvar i brösten? Åh, vad detta är svårt!
Ska väl ringa BVC och rådgöra, men de svarar inte...
Tacksam för råd och tankar!