• Anonym (mikaela)

Har ni varit gravida någonsin?

Vänder mig till er som har svårt att bli gravida, har ni varit gravida någon gång tidigare?

• Svar på tråden Har ni varit gravida någonsin?
  • Anonym (jb)

Jag har ett barn nu, men det tog lång tid att göra henne. Jag hade aldrig varit gravid, trots otroligt slarv med skydd under tidigare år. Jag trodde inte jag kunde bli gravid. Men efter nästan 2 år så fick jag plus på stickan, och det ledde till ett barn.

• Anonym (suck..)

Försökte i två år, blev gravid, missfall v 9, nu försökt 6 mån efter det och ännu inget pluss. Suck..

• Anonym (8?)

Tre regelrätta m.f/MA och 5 kemiska graviditeter-under snart 7 år.

• Anonym (mikaela)

tack för ni delar med er. Beklagar ni som fått mf och liknande

• princess77

Försökte i 2 år- missfall i vecka 13
    Försökte i 3 år till-Gravid och fick min son..

• Marie-anne

ts jag hade längtat sedan 95 då min kille och jag blev ihop men vi iaf jag var oerfaren och trodde att man kunde bli med barn trots p pillerSkäms, men dessutom har jag vestibulit och har svårt att ha sex, men så äntligen 2011 blev jag gravid och jag var skitglad! tyvärr dumpa killen mej och nu är jag så sugen men ensamGråter jag fick mf.

• Nattmansflickan
    Anonym (mikaela) skrev 2013-07-17 13:57:55 följande:
    Men sluta spamma varenda svårt att få barn tråd.
    Men gud förlåt. Jag ville bara försöka samla alla oss som har samma problem. Ber om ursäkt :(
  • Flygfotogen
    Anonym (mikaela) skrev 2013-07-17 13:57:55 följande:
    Men sluta spamma varenda svårt att få barn tråd.
  • Thotis90

Jag har varit gravid en gång, för 5 år sedan. Jag blev gravid på första försöket, men den graviditeten slutade i en sen abort i v.14+1 p.g.a. att den blivande fadern misshandlad mig (det tog mig 10 veckor att ta det beslutet!). Jag har försökt bli gravid med två karlar efter det, men utan resultat... 

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (mikaela)
    Nattmansflickan skrev 2013-07-17 14:11:00 följande:
    Men gud förlåt. Jag ville bara försöka samla alla oss som har samma problem. Ber om ursäkt :(
    Jag tror nog folk hittar till de trådar de vill hitta till och skriva i. Att spamma varenda tråd gör att folk blir irriterade och det är ett irriterande beteende. Det borde man förstå!
  • Elieas

Försökte i 7 månader och blev gravid men MA i vecka 14, försökt sen dess vilket är ett år sedan nu. 
    Känns som jag är den enda i världen som aldrig blir gravid och lägger många hundra kronor på vitaminer och ägglossningstester.  Känner ni med så?

• Anonym (mikaela)
    Elieas skrev 2013-07-17 15:23:10 följande:
    Försökte i 7 månader och blev gravid men MA i vecka 14, försökt sen dess vilket är ett år sedan nu. 
    Känns som jag är den enda i världen som aldrig blir gravid och lägger många hundra kronor på vitaminer och ägglossningstester.  Känner ni med så?
    Oh ja....hela tiden. Just nu är jag i en dålig period då jag inte klarar av att träffa vänner med nyfödda osv. Jag orkar bara inte. Allt känns så orättvist.

Men ska ställa upp oss på kö till IVF nu. Orkar inte försöka själva längre.
  • Anonym (mikaela)
    Thotis90 skrev 2013-07-17 15:08:26 följande:
    Jag har varit gravid en gång, för 5 år sedan. Jag blev gravid på första försöket, men den graviditeten slutade i en sen abort i v.14+1 p.g.a. att den blivande fadern misshandlad mig (det tog mig 10 veckor att ta det beslutet!). Jag har försökt bli gravid med två karlar efter det, men utan resultat... 
    Tråkigt, jag är i en liknande sits förutom att min abort gjordes i v 7 och samme man.
  • Elieas
    Anonym (mikaela) skrev 2013-07-17 15:43:14 följande:
    Oh ja....hela tiden. Just nu är jag i en dålig period då jag inte klarar av att träffa vänner med nyfödda osv. Jag orkar bara inte. Allt känns så orättvist.

Men ska ställa upp oss på kö till IVF nu. Orkar inte försöka själva längre.

Ja vi hade väl tänkt att ta tag i detta efter semestern och sommaren nu. Men var i hela friden vänder man sig??? Var börjar man???
  • Anonym (mikaela)
    Elieas skrev 2013-07-17 15:46:28 följande:

Ja vi hade väl tänkt att ta tag i detta efter semestern och sommaren nu. Men var i hela friden vänder man sig??? Var börjar man???
    Ni har inte gjort utredning än? Isåfall vänd er till en kvinnoklinik eller gyn i närheten där ni bor. Börja där
  • Elieas
    Anonym (mikaela) skrev 2013-07-17 15:49:54 följande:
    Ni har inte gjort utredning än? Isåfall vänd er till en kvinnoklinik eller gyn i närheten där ni bor. Börja där

Glad Tack
  • Anonym (A)

Jag har bara haft oskyddat sex med min nuvarande sambo. Vi fick försöka 3 år och göra 4 ICSI (provrörsbefruktningar med mikroinjektion) för att få vår son. På ICSI nr 3 fick jag en kemisk graviditet och det var f*n det grymmaste jag varit med om. Plus på stickan och mens några timmar senare. Himmel och helvete på samma dag. När jag var gravid på riktigt fick jag starkt plus på rätt dag och då höll det hela vägen Lycka till!

Svar på tråden Har ni varit gravida någonsin?