Hur tror du att du skulle reagera om din dotter blev gravid som 15-åring?
Frågan står i rubriken.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-15 17:21
Motivera gärna ditt svar!
Frågan står i rubriken.
La Lola - skönt att höra :)
La Lola
Självfallet kan och tror man att man kan prata om allt men min erfarenhet säger en helt annan och det är det som är så skrämmande. Man tror så mycket hela tiden utan att faktiskt veta. Tyvärr!
Valde nr 2...
Man måste fråga sig själv om man är öppen med allt till 100 procent. Och om man tror att alla andra också är det hela tiden.
Hjälpa henne genom aborten.
Bonanza - om hon inte väljer abort då?
Eller är även du av åsikten att övergrepp är ok så länge man är förälder (o därmed "vet bäst") o den gravida är ung?
Fy, verkligen ett mardrömsscenario.
Jag hade troligtvis verkligen försökt övertyga mina döttrar till abort. Skulle det inte gå skulle jag självklart finnas där som stöd, men då ENBART som stöd. Är man mogen nog att behålla sitt barn så måste man visa den mognaden på många sätt.
Jag gjorde abort som fjortonåring och det är väl ett av mina bästa beslut och jag hoppas verkligen att mina döttrar gör samma sak i framtiden om de skulle bli gravida.
Jag hoppas och förutsätter att jag uppfostrar mina döttrar till att inse att barn inte ska ha barn och att abort inte är en stor grej. Misslyckas jag får jag ta konsekvenserna då. Jag kommer vara så pass ung att jag kan ta över föräldraansvaret.
Fast har man uttryckt ordet ABORT och puchar på för det och barnet väljer att behålla ändå kommer det där ordet alltid finnas som en tagg i ER dotters hjärta.
För alltid!
Vampyria2
Så om din mamma skulle be dig göra abort fast du inte vill och du föder barnet hade du inte emellanåt tänkt att den falska jäveln när hon gullar med barnet?
Jag hoppas att jag kan vara med och hjälpa henne i hennes situation. Prata igenom de alternativ som finns och vad det innebär för henne och hennes framtid. Kommer stötta henne oavsett vad hon beslutar sig för. MEN inte ta ett föräldraransvar för barnbarnet om hon evt väljer att behålla barnet.
En unge med mina gener skulle inte ens få chansen att bli gravid, men... Hypotetiskt, jag skulle uppmuntra abort men låta henne välja själv.
Tja... Första tanken hade väl varit jäkligt stor besvikelse, för jag trott hon varit smartare än att sätta sig i en sådan situation! (och jag tror att hon är det, trots att hon bara är 8 än... och om hon ens bara en liten aning brås på far och eller mor, så skulle hon tom vara okysst ända tills hon är 19!
)
Men självklart skulle vi diskutera alternativ, och hon bli stöttad i vad än hon väljer.