• Bromma22

50-tals klädsel - ombytta roller.Hjälp.

Jag ska på fest med 50-talstema. Jag tyckte att det verkade trist med jeans o T-shirt, ev skinnjacka och min flickvän tyckte då att jag kunde gå som tjej istället.
    Det blev som en utmaning så jag frågar här efter tips hur jag då ska klä mig istället för att be min flickvän om tips o råd. Ska jag gå som tjej så får det bli en överraskning för henne.
    Så hjälp med hur man blir en 50-tals brud utan att ruinera sig.. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-15 17:26
    Vilken sorts klänning ska jag leta efter och vad är mer förknippat med 50-talet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-21 11:27
    Och nu när inköpen nästan är gjorda så börjar jag oroa mig för hur jag ska bli bemött - kanske inte alla som kan förhålla sig till en man som klär sig som söt tjej.
    Så dags kan man tycka men tror ni som läser detta att oron är befogad?

• Svar på tråden 50-tals klädsel - ombytta roller.Hjälp.
  • Kimona
    Bromma22 skrev 2013-06-17 22:00:02 följande:
    Du är inne på rött! - kanske ska lyssna på dig. Det med att vika vid sömmen förstår jag inte men får väl pröva.
    Passar ett brett skärp och passar det ihop med kofta eller är det antingen eller?? 
    så att överdelen viker sig över sömmen så den inte syns :)

Marinblått, vitt, rött funkar bra ihop :)

googla på 50's, pinup och liknande :)
  • Lady Namárië

Rött smalt lackskärp! Och så behöver du en underkjol. Ringningen är inte så 50-tal, så dra blickarna till tidsenliga accessoarer!

• Bromma22

Som pärlhalsband ..? Och hårband känns nästan obligatoriskt som 50-talsbrud?

• Bromma22

Jag har tittat en del på nätet och har nog stilen ganska klar för mig. På ingen bild jag sett har tjejerna färgade strumpbyxor. Frågan är om jag kan ha det...i blått eller rött som föreslagits ovan? Alternativet att raka benen medför ju vissa bekymmer för en man. Inte själva rakandet så mycket som att det blir lite pinsamt på badstranden. Åsikter - går det att ha täckande strumpbyxor?

• Lady Namárië
    Bromma22 skrev 2013-06-18 19:04:18 följande:
    Jag har tittat en del på nätet och har nog stilen ganska klar för mig. På ingen bild jag sett har tjejerna färgade strumpbyxor. Frågan är om jag kan ha det...i blått eller rött som föreslagits ovan? Alternativet att raka benen medför ju vissa bekymmer för en man. Inte själva rakandet så mycket som att det blir lite pinsamt på badstranden. Åsikter - går det att ha täckande strumpbyxor?
    Mja, jag skulle nog inte ha det. Strumpbyxor med söm baktill är det väl som gäller om du skall vara autentisk. Å andra sidan spelar det väl ingen roll med håriga ben för en kväll.

Förresten, om du har problem med frisyren kan du ju alltid välja den här stilen:
    25.media.tumblr.com/tumblr_m68xx6iC8O1rvooqeo1_400.jpg

So say we all
  • Scarlett

Jag vill föreslå autentiska menstruationsskydd oxå. :) cellstoff i nätrulle!

• Bromma22

Kanonsnyggt - jag har ju inte så långt hår men något liknande kan nog åstadkommas.
    Benen är ju då ett fortsatt frågetecken.. klart det blir snyggast med bara ben men jag undrar jag. Hade varit bättre om det inte var sommarsäsong. 

• Bromma22

Kommenterade såklart inte scarlett som verkar ogilla tanken på könsöverskridande beteende utan ovanstående - som är väldigt hjälpsam till skillnad.

• Bromma22

Ja, bara för att sammanfatta. kofta och halsband liksom örhängen inhandlade. Ska försöka med hårlösningen som Lady Namarie föreslog. Skor är beställda - blev vanliga pumps. Ska träna på smink och fundera över strumpbyxor eller ej.. 

• Bromma22

Tack!
    Hoppas nu bara att jag blir väl mottagen som kvinna på festen. Tjejerna tror jag nog bara kommer vara uppskattande men någon man kanske har svårt att förhålla sig till mig i denna roll. Retsamma eller klappar mig i rumpan och  kallar mig lilla gumman...
    Det får jag väl ta i beräkning antar jag.. 

Svar på tråden 50-tals klädsel - ombytta roller.Hjälp.